Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط استانداری و هماهنگی که با وزارت نیرو انجام دادیم، به مردم اعلام می‌کنم با بازگشایی زاینده‌رود در فروردین‌ماه، هیچ مشکلی در حق‌آبه کشاورزان شرق و غرب ایجاد نخواهد شد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

عباس رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت آب در استان اظهار داشت: کشاورزان شرق و غرب حق‌آبه‌ای دارند و طبق آن چند ماه قبل از بارندگی‌، قرار بود یک نوبت آب در بهمن‌ماه به کشاورزان داده شود که طبق وعده وزیر نیرو و مصوبه شورای عالی آب و کمیته سازگاری با کم آبی، این وعده محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقرر بود بر اساس درخواست کشاورزان، آب دیگری را به عنوان آب دوم در نیمه دوم فروردین بر اساس شرایط جوی و طبق درخواست کشاورزان شرق و غرب اختصاص دهند که آن هم قطعاً به آنها اختصاص خواهد یافت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه زمان بازگشایی زاینده‌رود طبق درخواست کشاورزان بوده است، گفت: در کنار بحث حق‌آبه که کشاورزان دارند، یک حق‌آبه‌ای هم محیط زیست دارد چون در نشاط و امید و اقتصاد مردم موثر است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به وزارت نیرو دستور کار کارشناسی در مورد زاینده‌رود را داده و بر همین اساس وزارت نیرو اعلام کرد ما علاوه بر آن که حق‌آبه کشاورزان غرب و شرق اصفهان را می‌توانیم بدهیم به برکات نزولات آسمانی خوب سال جاری حق‌آبه محیط زیست را هم خواهیم داد.

زاینده‌رود تا اواسط خردادماه 98 جاری می‌مانداستاندار اصفهان: بازگشایی زاینده‌رود سبب افزایش 30 درصدی مسافران نوروزی می‌شودبازگشایی سد زاینده‌رود در آستانه نوروز 98 + فیلم

رضایی تصریح کرد: بر اساس نظریه کارشناسی وزارت نیرو، رئیس جمهور دستور دادند که حق‌آبه محیط زیست در فروردین ماه جاری شود تا هم به پر شدن سفره‌های آب زیرزمینی کمک کرده و هم از نشست زمین جلوگیری ‌کند و علاوه بر آن مردم از بازگشایی زاینده‌رود لذت ببرند.

وی با اشاره به خواسته به‌جا و معقول مردم اصفهان، که بازگشایی زاینده‌رود است، اظهار داشت: در زمان بازگشایی آب در بهمن ماه برای کشاورزان، شاهد شادی و نشاط مردم بودیم و فضای شادی‌بخشی در شهر حاکم بود و کسب و کار هم رونق گرفته بود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: طبق گفته رئیس اتاق اصناف اصفهان، بازگشایی زاینده‌رود باعث رونق کسب و کار شده بود و آن چند روز هتل و مسافرخانه‌ها پر از مسافر بودند.

وی گفت: زاینده‌رود بحث اصفهان نیست بلکه ملی است و اگر قرار است آبی جاری و ساری شود باید به همدیگر تبریک بگوییم و خوشحال باشیم.

رضایی ادامه داد: از اصحاب رسانه درخواست می‌کنم که سعی کنند با رونق و اشاعه این تفکر، شادی و خوشحالی را برای مردم به ارمغان بیاورند و  در شادابی و امیدواری بیشتر مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده توسط استانداری و هماهنگی که با وزارت نیرو انجام دادم، به مردم اعلام می‌کنم با بازگشایی زاینده‌رود در فروردین‌ماه، هیچ مشکلی در حق‌آبه کشاورزان  شرق و غرب ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ همایون حائری در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید؛ نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان آماده می‌شوند

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر: 1229395 برچسب‌ها وزارت نیرو

دیگر خبرها

  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • (عکس) زاینده رود، سی و سه پل و پل خواجو؛ سال ۱۹۲۷
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم