Web Analytics Made Easy - Statcounter

از روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، سمنان، تهران و خراسان رضوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و دما کاهش محسوس دارد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه سامانه بارشی بر روی سواحل شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور فعال است و سبب کاهش دما، بارش باران، وزش باد شدید موقت و بارش برف در نقاط سردسیر و مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز شدت بارش‌ها در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود و ‌فعالیت این سامانه با شدت کمتر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه همچنان در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت و روز پنجشنبه محدود به شمال شرق کشور شده روز جمعه از کشور خارج خواهد شد.

از امروز تا روز چهارشنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است، همچنین در این مدت دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

از روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی از سمت دریای سیاه، نوار شمالی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، گلستان، کردستان، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان رضوی و ارتفاعات و شمال استان تهران تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرد و کاهش قابل ملاحظه دما را در این استان‌ها خواهیم داشت.

‌از ساعات پایانی روز چهارشنبه ۲۹ اسفند و همچنین روز پنجشنبه که تحویل سال را داریم، کاهش قابل ملاحظه دما در مشهد مقدس و حتی بارش موقت برف پیش‌بینی می‌شود و دما به شدت افت می‌کند و به زیر صفر درجه می‌رود.

‌روز یکم فروردین هوا در اغلب شهرها مناسب است و سیستم بارشی مذکور از شمال شرق خارج می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود، همچنین روز چهارشنبه آسمان تهران نیمه ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۴ و سه درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

فردا در ۱۱ استان کمینه دمای هوا صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز بیست و پنجم اسفند امسال ۱۸۸.۱ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۸۲.۸‌ میلی‌متر بئد، بنابراین بارش سال جاری ۱۲۷.۱ ‌درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۵۹ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۱۷.۸ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و پنجم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان در استان کردستان به میزان ۳۷.۴ میلی‌متر بوده است.

در این مدت میانگین گرمترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۷.۶ درجه سلسیوس و میانگین ‌ سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان منفی ۶.۲ درجه سلسیوس بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارش برف و کولاک بارندگی تحویل سال نو سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهاران پربارش فارس

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس با ترسیم سیمای استان فارس در بارندگی اخیر از بروز پدیده بهاران پربارش در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیاوش بهروز با ترسیم سیمای استان فارس در بارندگی اخیر از بروز پدیده بهاران پربارش در این استان خبر داد و گفت: تا امروز نزدیک 9 میلیمتر بارش تجمعی در سطح استان نازل شده و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به طور متوسط، 203 میلی‌متر باران در فارس باریده است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های بهاری چهره کم آبی امسال را کمی ترمیم کرد و مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره برداری استان را به 40 درصد رساند، افزود: میزان اختلاف بارندگی استان فارس با بارش بلندمدت مشابه یعنی میانگین 55 ساله حدود 30 درصد کاهش دارد. 

مدیر مطالعات پایه منابع شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به میزان ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی جبهه بارندگی اخیر که شروع آن از 31 فروردین ماه ثبت شده به ترتیب در شیراز با 36 میلی‌متر، سوریان با 33 میلی‌متر، صفاشهر با 28/5/میلی‌متر و اقلید با 28 میلی‌متر بوده است. 

وی اضافه کرد: بعد از ظهر چهارشنبه گذشته بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در مناطق مرکزی و شرقی استان فارس رخ داد که به سیلابی شدن رودخانه‌های این مناطق منجر شده است. از جمله بارش شدید در شهر شیراز به میزان 36 میلی‌متر طی ساعات 13 تا 17 ثبت شد که به آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه خشک شیراز منجر شد. 

بهروز ادامه داد: هر چند لطف خداوند شامل بندگانش شده و بهبودی نسبی با نزول رحمت الهی شامل حال مردم شده است، ولی تاکنون فقط 70 درصد از میانگین بلندمدت بارندگی استان محقق شده لذا صرفه جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و بخصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

به گزارش تسنیم سال آبی از آغاز مهرماه هر سال تا پایان شهریور سال بعد است و امید می‌رود چند ماه باقی‌مانده تا سال آبی جاری میانگین بارش استان افزایش یابد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بهاران پربارش فارس
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است