Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: در حال حاضر طرح‌های نیمه‌تمام بسیار زیادی در کشور و استان گیلان وجود دارد که به‌علت تعلل دستگاه‌های اجرای جهت واگذاری روند ساخت آن‌ها راکد مانده است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ حسن خسته‌بند ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری گیلان اظهار داشت: بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌علت ترس از دست دادن جایگاه خود در سازمان مربوطه اقدام مثبتی برای واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی املاک و پروژه‌ها را ابزار قدرت خود می‌دانند تصریح کرد:‌ در حال حاضر طرح‌های نیمه‌تمام بسیار زیادی در کشور و استان گیلان وجود دارد که به‌علت تعلل دستگاه‌های اجرای جهت واگذاری روند ساخت آن‌ها راکد مانده است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با تأکید بر اینکه تنها راه حل تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی است ابراز داشت: تا زمانی که این ترس و واهمه و قدرت‌طلبی در برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد هیچ موفقیتی در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد مورد توجه وزارت صنعت باشد21 واحد صنعتی راکد در ایلام به چرخه تولید بازگشتبیش از یک سوم واحدهای راکد استان کرمانشاه غیرقابل احیا است

خسته‌بند ضمن تأکید جدی بر ضرورت تشکیل کمیته تخصصی جهت واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام گیلان به بخش خصوصی اظهار داشت: برای تحقق این هدف مهم ابتدا باید کمیته‌های کارشناسی مشخصی ایجاد شود سپس طرح‌های مورد نظر جهت واگذاری مورد بررسی قرار گیرد.

وی کسب درآمدهای اقتصادی را از جمله مؤلفه‌های مورد توجه در نحوه واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی اعلام کرد و ابراز داشت: طرح‌ها پس از واگذاری باید توجیه اقتصادی لازم را داشته باشند در غیر این‌صورت واگذار کردن آن‌ها به بخش خصوصی هیچ سود و عواید مشخصی در بر نخواهد داشت.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در نظر گرفتن سود و عایداتی که باید نصیب سرمایه‌گذار بخش خصوصی بشود را نیز مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت‌: به عقیده بنده تا زمانی که ترس و واهمه در مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد مشکلات طرح‌های نیمه تمام حل و فصل نمی‌شود.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت و بهبود وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گرو همکاری و مشارکت های مردمی و سازندگان است گفت: دولت در حال حاضر با عرضه زمین و در اختیار قرار دادن این اراضی به متقاضیان و پرداخت تسهیلات ساخت روند را برای ورود بیشتر متقاضیان فراهم می‌کند.

وی افزود:  حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار پروژه نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که دولت می تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی و عرضه زمین  این پروژه ها را  تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: در حال حاضر روند ساخت یکی از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن به مساحت ۵۶۰ هکتار ظرفیت ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد.

وی یادآور شد: حضور مردم در پروژه های نهضت ملی مسکن زمینه ساز تسریع در اجرای خانه های ویلایی و پروژه های کوتاه مرتبه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرک پرنیان در ۲۰ کیلومتری پردیسان محدوده امامزاده عبدالله (ع) قرار دارد که در آن دو مجموعه مجزا احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک اولویت و برنامه اساسی پیگیری می‌کنند، ادامه داد: در  شهرهای مرکزی  کشور روند ساخت۷۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد