Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:50:33 GMT

کلاهبردار میلیاردی در مازندران دستگیر شد‌

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۲۲۲

کلاهبردار میلیاردی در مازندران دستگیر شد‌

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان بهشهر خبر داد. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به‌نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مراجع انتظامی بهشهر مبنی بر کلاهبرداری مدیر یکی از شرکت‌های خدماتی از آنان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی مازندران، افزود: با تشکیل تیم‌های اطلاعاتی، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بهشهر با بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی متهم شدند.

میرفیضی، خاطرنشان کرد: متهم که از مدتی قبل با عنوان مدیر یک شرکت خدماتی اعتماد عمومی را به خود جلب کرده بود، به بهانه دریافت وام‌های کلان برای افراد در قبال ارائه اسناد ملکی، با دریافت وکالت تام و یا انتقال سند به نام خود از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

وی، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی‌های قضایی موفق شدند، متهم را که دارای سابقه کلاهبرداری و فرار از زندان نیز بوده در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

کلاهبرداری‌های اینترنتی در اصفهان 191 درصد رشد یافته است

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: این کلاهبردار حرفه ای در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری 40 میلیارد ریالی از شهروندان در شهرستان‌های بهشهر، بندر ترکمن، بندرگز، ساری و تهران اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده با صدور قرار روانه زندان شد.

میرفیضی با بیان اینکه کلاهبرداران و افراد فرصت طلب معمولا با ظاهری فریبنده، آراسته و با قدرت بیانی فوق العاده طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند به مردم و متصدیان شرکت‌ها و موسسات تجاری و تولیدی توصیه کرد: برای پیشگیری از سو استفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو، از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند.

انتهای پیام/ ز

R41358/P/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است. 

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌نمایند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است. 

این مسئول انتظامی گفت: برخی از این کلاهبرداران با ادعا‌هایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعا‌هایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه