Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:30:16 GMT

احداث زيرساخت‌ راکتورهاي بوشهر 2و 3 تابستان 98

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۵۸۱

احداث زيرساخت‌ راکتورهاي بوشهر 2و 3 تابستان 98

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا - رئيس سازمان انرژي اتمي از بتن ريزي زيرساخت‌هاي راکتورهاي نيروگاه‌هاي بوشهر 2 و 3 تا تابستان سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگارسياسي ايرنا،«علي اکبر صالحي» ظهر امروز – دوشنبه - در حاشيه آخرين جلسه هيأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره وضعيت صنعت هسته‌اي در سال آينده اظهارداشت: در حوزه هسته‌اي، کارها به صورت عالي پيش مي‌رود؛ زيرساخت‌هاي واحدهاي دو و سه نيروگاه بوشهر ساخته شده و ميليون‌ها مترمکعب خاکبرداري شده و از هزاران تن بتن و سيمان استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولي بتن ريزي مربوط به زيرساخت‌هاي راکتورها دو، سه ماه ديگر انجام مي‌شود.
وي در پاسخ به سوالي درباره ادعاهاي رسانه‌هاي رژيم صهيونسيتي درباره سايت هسته اي فردو گفت: قبل از آنکه تاسيس فردو به صورت رسمي اعلام شود، ما به محمدالبرادعي«مدير کل اسبق سازمان انرژي اتمي» اين مسئله را اعلام کرديم و گفتيم ما در حال ساختن مکاني در قم هستيم و گفتيم مکاني را مي‌سازيم که قابليت مقاومت در مقابل تهاجمات دشمن را داشته باشد، لذا سايت فردو ساخته شد.
معاون رئيس جمهوري اضافه کرد:آقاي البرادعي در حال رفتن به واشينگتن بود که آقاي سلطانيه، سفير وقت ايران نامه اعلام ساخت فردو را در فرودگاه به او رساند و اين نامه به وي داده شد (در سال 1388) که سايت فردو هنوز تجهيز نشده بود.
رئيس سازمان انرژي اتمي ابراز اميدواري کرد سال 98 سال خوبي براي مردم باشد و گفت: سال 97براي مردم سال پر چالشي بود، ولي خوبي اين چالش‌ها آن است که ما را مقاوم‌تر، پخته‌تر، با تجربه‌تر مي‌کند تا در برابر کيد و مکر دشمن بهتر بايستيم.
صالحي با بيان اينکه دشمن دست از دشمني‌اش برنمي‌دارد، افزود: سال ها طول کشيد تا خيلي‌ها باور کنند آمريکا دشمن ما است، ولي الان همه از موافق و مخالف موافق هستند که کار دولت آمريکا ظالمانه است و از ابتدا که رهبر معظم انقلاب تاکيد داشتند به اين دولت و دولتمردان آمريکا نمي‌شود اعتماد کرد، اين مسئله به خوبي ديده مي‌شود و خود دستاورد بزرگي است.
معاون رئيس جمهوري گفت: در سال 97 البته فشارهاي اقتصادي هم وجود داشته و بديهي است اگر کشوري بخواهد استقلال سياسي خود را حفظ کند، بايد هزينه اين مسئله را پرداخت کند.
رئيس سازمان انرژي اتمي يادآورشد: ايران قبل از انقلاب در مدار سياسي غرب به ويژه آمريکا قرار داشت و غلام حلقه به گوش آنها بود.اما الان در مدار سياسي خود قرار دارد و اين مسئله براي آمريکايي‌ها قابل تحمل نيست؛ بنابراين ملت بايد هزينه اين مساله را هم بدهد و تا امروز هم همين طور بوده است؛ ولي اگر ما استقامت و مقاومت کنيم، يقيناً ما از اين گردنه عبور خواهيم کرد و شرايط آينده بسيار روشن و تابناک است.
صالحي با اشاره به درآمدهاي نفتي کشور اظهار کرد: با مقدار نفتي که ما امروز مي‌فروشيم، 81 ميليون نفر اداره مي‌شوند، ولي کشورهاي حوزه خليج فارس دو، سه برابر ما نفت مي‌فروشند و جمعيت آنها دو، سه ميليون نفر هم نيست؛ يعني ما اگر مي‌خواستيم به نسبت جمعيت، نفت بفروشيم، بايد چهل، پنجاه ميليون بشکه نفت صادر مي‌کرديم، تا مطابق عربستان سعودي امروز بشود؛ اما ايران امروز با يک ميليون بشکه نفت سرپا هست و اداره مي‌شود.
وي با تاکيد بر لزوم مقابله با فساد در کشور گفت: متأسفانه امروز حس فساد از اصل فسادي که انجام مي‌شود، بيشتر است. اگر فساد چشم گيري در کشور وجود داشت، مگر مي‌شد با اين شرايط مملکت را اداره کرد؟ با اقداماتي که در طول اين چهل سال در کشور انجام شده، ما در توليد گندم و محصولات اصلي کشاورزي،بنزين، گازوئيل و گاز خودکفا شده‌ايم که اينها گام هاي بزرگي است که انجام شده و ملت روي پاي خود مي‌ايستد.
سيام**3070**2021**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت.
فردا علاوه بر این مناطق در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.
هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده که امروز تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • معلمان ۵۲ مدرسه در بوشهر تجلیل شدند
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور