Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@21:49:08 GMT

پياده‌روي چه تاثيري در فشار خون دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۶۸۲

پياده‌روي چه تاثيري در فشار خون دارد؟

خبرگزاري آريا - فعاليت‌هاي ورزشي منظم با شدت تمرين متوسط سبب کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران جوان، يک متخصص پزشکي ورزشي گفت: در کساني که مبتلا به بيماري فشار خون هستند، انجام فعاليت‌هاي ورزشي منظم با شدت تمرين متوسط تأثير زيادي در پايين آوردن فشار خون در مقايسه با ورزش با ميزان شدت بالا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش فشار خون ناشي از ورزش معمولاً طي 4 تا 5 هفته حاصل و تا زماني که فعاليت ورزشي ادامه دارد، حفظ مي‌شود.
وي گفت: با ورزش منظم افراد مبتلا به فشار خون ديگر نيازي به استفاده از داروهاي پايين آورنده فشار خون ندارند. البته کساني که در حالت استراحت نيز داراي فشار خون بالا هستند نبايد قبل از دارو درماني اقدام به انجام ورزش کنند.
اين متخصص پزشکي ورزشي تصريح کرد: ورزش هوازي همانند پياده‌روي تند با تعداد جلسات 3 تا 4 بار در هفته به مدت 20 تا 30 دقيقه که شدت آن صد ضربان در دقيقه باشد، مناسب‌ترين ورزش براي افراد مبتلا به فشار خون است. فشار خون بالا ممکن است با تمرينات قدرتي (مثل پارو کردن برف) تشديد گردد. بنابراين براي افراد مبتلا به فشار خون بالا تمرينات با وزنه عموماً توصيه نمي‌شود، مگر در صورتي که دفعات تکرار بالا و مقدار وزنه کم باشد. البته تمرين با وزنه بايد با رعايت احتياط خاص توأم باشد تا از حبس کردن نفس در حين بالا بردن وزنه و در دست گرفتن طولاني وزنه اجتناب به عمل آيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، این همایش ساعت ۷ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳با عنوان "پویش سلامتی را قدم بزن" و باشعار "سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی" برگزار شد.
این همایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، از ستاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد واقع در بلوار کاشانی آغاز  و برپایی ایستگاه سلامت غربالگری فشارخون و دیابت، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، ایستگاه مشاوره سلامت روان و جوانی جمعیت، تجلیل از خانواده ها، اجرای حرکات نمایشی باحضور ورزشکاران حرفه ای، اجرای موسیقی زنده، انجام ورزش صبحگاهی، قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه‌های جانبی این همایش بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه