Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ربانی ارشد ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری مانور اعزام نیروهای حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: ضرورت تشکیل یگان حفاظت از اراضی سازمان زمین و مسکن از سال‌های گذشته احساس می‌شد و بالاخره این یگان با اقتدار و قدرت از سال ۹۴ کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه عنوان کرد: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با امکانات موجود اجازه تعدی به اراضی دولتی حتی به اندازه یک سانتی‌متر را هم نخواهد داد و چه در ایام نوروز و چه در سایر ایام سال هر لحظه از اراضی دولتی حفاظت و حراست می‌کند کمااینکه در این امر اداره کل منابع طبیعی نقش مهمی در کمک به راه و شهرسازی خواهد داشت.

وی افزود: با تشکیل و گشت‌های مداوم این یگان افراد سودجو حتی به فکر سو استفاده از اراضی بیت‌المال هم نخواهند افتاد.

ربانی ارشد خاطر نشان کرد: از ابتدای تشکیل یگان حدود ۱۰۴ هکتار رفع تصرف از اراضی دولت انجام شده که ارزش تقریبی آن بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: این یگان به صورت ۲۴ ساعته در دو شیفت در تمامی ایام سال و به ویژه در نوروز گشت زنی داشته و از اراضی ملی و دولتی حفاظت می‌کند.

ربانی خاطرنشان کرد: هر شهروند برای برخورد با افراد سودجو و حفظ منابع ملی و دولتی به عنوان اموالی که متعلق به همه مردم است یک نیروی حفاظت از اراضی محسوب می‌شود.

وی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تجاوز به حریم راه‌ها و اراضی دولتی و ساخت‌وساز غیرقانونی مراتب را به این مجموعه اطلاع دهند.

وی همچنین تاکید کرد: اگر زمینی در محدوده شهر و باغات خریداری شد برای صحت و سقم اسناد ارائه شده ملک به حوزه املاک راه و شهرسازی مراجعه و استعلام بگیرند.

کد خبر 4571568

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی حفاظت از منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان