Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@16:50:08 GMT

مسیر تهران - شمال ۲۰ دقیقه ای می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۵۹۷۳۰

مسیر تهران - شمال ۲۰ دقیقه ای می‌شود

خبرگزاری مهر: محمد اسلامی عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح هفت کیلومتر از محور چهارخطه هراز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۸۰۰ کیلومتر از محورهای کشور دو یا چهاربانده شد اظهار داشت: سال آینده ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار نقطه دیگر از محور هراز که باند دوم آن تکمیل شده و شامل پل و تونل است به طول ۹ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است گفت: امیدواریم باقی مانده مسیر که شامل سه پل بزرگ است و سال قبل کلنگ زنی شد تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با اظهار اینکه سه پل بزرگ باقی مانده در مسیر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: امیدواریم با پشتیبانی لازم صورت گیرد و طبق زمابندی این پروژه که مدت قرارداد اجرای آن ۳۰ ماه است تکمیل شود.

وی گفت: در سال آینده نیز ۱۰ کیلومتر از پل و تونل و جاده در محور هراز ساخت و چهاربانده می‌شود و تمام تلاش وزارت راه این است که مردم از جاده ایمن بهره مند شوند.

اسلامی درباره تأمین اعتبارات گفت: حجم پروژه‌ها با اعتبارات انطباق ندارد و تلاش داریم با شیوه‌های گوناگون مسائل مالی پروژه‌ها را حل کنیم تا پروژه‌های حیاتی اجرایی شود.

سامانه الکترونیکی عوارض اتوبان‌ها امشب فعال می‌شود

وی با اظهار اینکه نهضت ساخت آزاد راه و راهسازی در کشور ادامه دارد به الکترونیکی شدن سامانه پرداخت عوارض اتوبان‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: از امشب سامانه الکترونیکی پرداخت عوارض اتوبان‌ها شروع و موجب می‌شود تا مردم در گیت چهار اتوبان پرترافیک برای پرداخت عوارض متوقف نشوند و در این سیستم پیشرفته با خوانش توسط پلام خوان‌ها، پلاک خودرو ثبت می‌شود و پیامک برای صاحب خودرو ارسال خواهد شد تا نسبت به پرداخت عوارض اقدام کند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مهلت پرداخت عوارض اتوبان‌ها ۴۸ ساعت بوده ولی به دلیل ایام نوروز این مهلت افزایش یافته است و این اتوبان‌ها شامل تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان است.

اسلامی درباره افزایش قیمت بلیت‌ها نیز با اشاره به افزایش توسعه ظرفیت‌ها و ناوگان گفت: ۱۵ درصد به ناوگان راه آهن و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل افزوده شده است و راه آهن و هواپیمایی افزایش قیمت‌ها ندارند ولی به طور طبیعی همه ساله برای اتوبوس‌ها شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها در دوران سفرهای نوروزی خواهیم بود و پس از پایان سفرها، قیمت به روال قبلی بازگشت خواهد کرد.

مسیر تهران - شمال ۲۰ دقیقه سیر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی درباره خط آهن برقی تهران – آمل گفت: دو پروژه شامل راه آهن پردیس – لاریجان – آمل و قطار معمولی کم سرعت مطرح بوده است اما قطار سریع السیر مدنظر دولت است تا در مدت ۲۰ دقیقه مسیر تهران – شمال را طی کند و این قطار در امتداد خط، مسیر ساحلی را به هم متصل کند.

وی گفت: در حال حاضر مطالعات اجرای خط راه آهن سریع السیر در حال انجام است و در تلاش هستیم تا قطار پرسرعت را به صورت ویژه پیگیری کنیم و این طرح جزو پروژه‌های ملی و دارای اولویت است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار راهدار در ایام نوروز از مردم خواست تا در رانندگی از شتاب پرهیز کنند و از تعطیلات نوروز با رانندگی صحیح لذت برند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی تصریح کرد: امیدواریم مردم امسال سفرهای خوبی درپیش داشته باشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر راه اسلامی مسیر تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۵۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود تلاش‌های مدیریت شهری در دوره فعلی در راستای صیانت از درختان و فضای سبز تهران، هجمه‌هایی درخصوص قطع درختان به شهرداری تهران وارد شد. مرور کارنامه فضای سبز مدیریت شهری ششم نشان می‌دهد که نه‌تنها عزمی برای قطع درختان و نابودی فضای سبز تهران وجود ندارد، بلکه اقدامات خوبی هم در حوزه فضای سبز صورت گرفته است. همچنین شهرداری تهران برخوردهای جدی با متخلفان حقیقی و حتی حقوقی داشته است که در ادامه به اهم اقدامات این حوزه اشاره می‌کنیم.

مقابله با تخریب بوستان اقاقیا

بهمن سال گذشته بود که قطع درختان بوستان اقاقیا جنجال به پا کرد. ماجرا این بود که مدیران یکی از مجموعه‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، بخشی از بوستان اقاقیا را در محله داوودیه فنس‌کشی و ۶۰ درخت را قطع کردند. شهرداری بلافاصله وارد عمل شد و فنس‌ها را نصب کردند و درختان دوباره کاشته شدند.

جوان‌سازی‌ خیابان ولیعصر

درختان خیابان ولیعصر(عج) همواره در معرض تخریب برج‌سازها و متخلفان ساختمانی قرار داشته و دارند. قطع درختان این خیابان به بهانه‌های مختلف همواره از موضوعات رسانه‌ها بوده و هست. اواسط سال ۱۴۰۱قطع ۱۰ اصله درخت مقابل یک ملک خبرساز شد و باز هم شهرداری تهران را به اهمال‌کاری متهم کردند. درحالی‌که شهرداری پس از پیگیری موضوع از مالک به مراجع قضایی شکایت کرد و مقرر شد مالک ۱۱۷میلیارد تومان جریمه بپردازد و بیش از ۱۰۰اصله درخت هم در این خیابان غرس کند. همچنین در این دوره به جای درختان خشک‌شده و آفت‌زده خیابان ولیعصر(عج) چند هزار اصله درخت جوان کاشته شد.

حفظ درختان مؤسسه ژئوفیزیک‌دانشگاه تهران

موضوع قطع ۵۰درخت و جابه‌جایی ۲۰۰نهال مؤسسه ژئوفیزیک‌ دانشگاه تهران فروردین ۱۴۰۱مطرح شد که درنهایت با پیگیری‌ و پافشاری شهرداری تهران، مسئولان دانشگاه تهران از اقدامات خود عقب‌نشینی و ادعا کردند، اقدام این مؤسسه در جابه‌جایی درختان با مجوز قانونی و در راستای توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه بوده است اما با تلاش شهرداری این کار متوقف شد.

شکایت از کاخ سعدآباد به‌ خاطر قطع درخت

آخرین روزهای آبان ۱۴۰۲تصاویری از درختان قطع‌شده کاخ سعدآباد منتشر شد. گرچه روابط‌عمومی مجموعه سعدآباد در واکنش به این موضوع اعلام کرد تنها ۳اصله درخت خشکیده و آفت‌زده قطع شده‌اند اما شهرداری تهران بازهم پیگیر ماجرا شد و از مجموعه کاخ سعدآباد بابت این کار شکایت کرد.

تابلوی درخت در متروی بهارشیراز

حفاظت از درختان شهر تنها به نظارت و پیگیری قانونی محدود نمی‌شود؛ گاهی با یک ابتکار کوچک نیز می‌توان در مسیر حفظ محیط‌زیست شهر قدم برداشت؛ اقدامی که در زمان افتتاح متروی بهار شیراز از سوی شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفت. در این ایستگاه ۲اصله درخت قدیمی وجود دارد که اطراف آنها با محفظه شیشه‌ای پوشانده‌ و به یک تابلوی زیبا و خیره‌کننده تبدیل شده است.

ممانعت از خشک‌شدن درختان مجموعه انقلاب

تعدادی از درختان مجموعه انقلاب در ادوار گذشته خشکانده و قطع شدند و گویا مدیریت شهری هم این موضوع را پیگیری نکرده است. در این دوره اعضای شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواستند تا این موضوع را پیگیری کند و مانع از تکرار این اقدام در مجموعه انقلاب شود. شهرداری تهران هم موضوع را به‌صورت حقوقی و قانونی پیگیری کرد و شکایت از این مجموعه همچنان در چرخه پیگیری است.

کد خبر 847214 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران گیاهان و درختان

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد