Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در پی حادثه تروریستی اخیر در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند که دستکم ۵۰ کشته بر جای گذاشت، یک نمایشگاه سلاح که قرار بود در شهر «اوکلند» نیوزیلند برگزار شود، لغو شد.

بنابر گزارش روزنامه «تایم»، اوکلند شلوغ‌ترین شهر نیوزیلند است و این نمایشگاه تسلیحاتی، بزرگترین نمایشگاه در کشور بود که قرار بود شنبه آینده برگزار شود با این حال ترتیب‌دهندگان نمایشگاه از لغو برنامه خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادای احترام به قربانیان تیراندازی اخیر و نیز نگرانی در زمینه تامین امنیت، از دیگر مواردی هستند که در توضیح دلیل لغو این برنامه اعلام شده‌اند.

این نمایشگاه که از سال ۲۰۱۴ برگزار می‌شود، هر سال هزاران نفر بازدید‌کننده دارد و فرصتی برای نشان‌دادن تاریخ نظامی این کشور است.

ترتیب‌دهندگان نمایشگاه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشتند: «ما از مزاحمت پیش‌آمده برای همه کسانی که در این نمایشگاه نقش داشتند، اعم از صاحبان خودروهای نظامی، غرفه‌داران و نیروهای دفاعی و سازمان‌های حامی عذر می‌خواهیم.»

حمله اخیر به مساجد شهر کرایست‌چرچ با جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر، مرگبارترین تیراندازی در تاریخ نیوزلند به شمار می‌رود. این عملیات تروریستی با محکومیت گسترده جهانی مواجه شد، اما سیاستمداران غربی عمدتا به صدور بیانیه‌هایی در محکومیت کشتار بسنده کرده‌اند. در پی این حادثه، نخست‌وزیر نیوزیلند از تصمیم دولت برای سختگیرانه‌تر کردن قوانین فروش و حمل سلاح در این کشور خبر داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد