Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادوارد فیلیپه» نخست وزیر فرانسه  روز دوشنبه هشدار داد در صورتی که تظاهرات جلیقه زردها در پاریس یا در هر شهر دیگر فرانسه توسط گروه‌های خشونت طلب به درگیری کشیده شود، تعطیل خواهد شد.

همچنین در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها در پایتخت و تخریب چندین مکان در پاریس، نخست وزیر فرانسه خبر داد که به دنبال معرفی رئیس پلیس جدیدی برای پایتخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، «میشل دلپویچ» رئیس پلیس فرانسه که از آوریل ۲۰۱۷ در این سمت است در پی ویرانگری‌هایی که تظاهرات روز شنبه جلیقه زردها بر جای گذاشت از سمت خود برکنار خواهد شد و «دیدیر لالمنت» از دو روز دیگر جایگزین وی می‌شود.

از سوی دیگر یک مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود گفت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به دنبال اعلام ممنوعیت تظاهرات جلیقه زردها در اطراف کاخ الیزه است.

 پلیس فرانسه شنبه‌شب گزارش داد که «۱۵۱ نفر از معترضان فرانسوی که روز دوشنبه در تظاهرات پاریس شرکت کرده بودند»، بازداشت شدند.

به دنبال گزارش‌های بی‌شمار از خشونت‌ها علیه معترضان، سازمان ملل متحد اخیرا از دولت فرانسه خواسته است در زمینه خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان در تظاهرات‌های جلیقه‌زردها تحقیق و تفحص کند. 

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت  ماکرون تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها نخست مسالمت‌آمیز بودند اما با دخالت پلیس درگیری‌های خیابانی را به دنبال داشته است

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه خشونت پایتخت رئیس پلیس رئیس جمهور الیزه سازمان ملل متحد دولت پایتخت خشونت رئیس جمهور سازمان ملل متحد فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برافروخته شدن مجدد شعله‌های خشم فرانسوی‌ها علیه پلیس

جوانان خشمگین فرانسوی بعد از کشته شدن یک جوان ۱۸ ساله در عملیات پلیس با مواد آتش زا به یک پاسگاه پلیس در منطقه‌ای در حومه پاریس حمله کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دی پرسه"، پس از کشته شدن یک جوان 18 ساله در عملیات پلیس در حوالی پاریس، ده‌ها جوان در اواخر عصر یکشنبه با مواد آتش زا و کوکتل مولوتف به یک پاسگاه پلیس حمله کردند. تلویزیون BFMTV و روزنامه Le Parisien گزارش دادند که در جریان حمله به ایستگاه پلیس در حومه لاکورنو، سطل های زباله نیز به آتش کشیده شد. بر این اساس، نیروهای پلیس از مناطق اطراف برای پایان دادن به درگیری ها و خشونت ها گرد هم آمدند.

به گزارش رسانه‌ها، شش نفر هم در جریان این درگیری ها و خشونت ها دستگیر شدند. گفته می شود در شبکه های اجتماعی فراخوان هایی برای انتقام از مرگ این جوان منتشر شده است.

در شهر همسایه Aubervilliers، یک جوان 18 ساله که سوار بر اسکوتر بود، شامگاه چهارشنبه با یک ماشین پلیس برخورد کرد و به شدت مجروح شد. این نوجوان و یک مسافر ابتدا به چراغ قرمز و علائم ایست خودروی پلیس توجه نکردند. ماموران مجبور شدند به لاین مقابل حرکت کنند و با اسکوتر برخورد کردند. در حالی که بخشدار پلیس پاریس تا کنون هیچ دلیلی برای شک و تردید در این عملیات نسبت به نیروهای پلیس ندیده است ، بستگان این جوان 18 ساله پلیس را به قصد و نیت متهم می کنند.

"رضا بلحاج"، سخنگوی واحد پلیس درباره حمله به پاسگاه گفت: این حمله از قبل برنامه‌ریزی شده بود و تمام واحدهای ضدجنایت پاریس و «سن سن دنی» بسیج شدند.

پس از مرگ وانیس، دو روند تحقیق آغاز شده است یکی به دلیل امتناع از ایست پلیس به رسیدگی قضایی اداره تصادفات و دیگری به دلیل قتل غیرعمد و جراحات غیر عمد به بازرسی کل پلیس کشور محول شد.

این پرونده یادآور مرگ یک جوان سیاه پوست 17 ساله در جریان بازرسی پلیس در نزدیکی پاریس در اوایل تابستان سال گذشته است. به دنبال آن تظاهرات علیه خشونت پلیس و شورش‌های جدی که شب‌های متوالی فرانسه را تکان داد و میلیون‌ها خسارت وارد کرد رخ داد. در آن زمان غارت های مکرر، آتش افروزی ها و درگیری های خشونت آمیز با پلیس صورت گرفت. سپس دولت تهدید کرد که اقدامات سخت تری را علیه مجرمان جوان و والدین آنها اتخاذ خواهد کرد. خشونت پلیس، با این حال، از زمان ناآرامی ها چندان مورد بحث دولت قرار نگرفته است.

نشست مثلث وایمار زیر سایه اختلاف صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه درباره اوکراینتاکید امیرعبداللهیان بر اهمیت توسعه روابط با فرانسهتحولات اوکراین| اهداف پشت پرده فرانسه در حمایت از کی‌یف/ انتظار ترامپ از کشورهای اروپایی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت دریایی در خزر ممنوع شد
  • اعتراضات در آرژانتین به خشونت کشیده شد
  • اعتراضات در آرژانتین به خشونت کشید 
  • تودور دنبال گوندوزی از فرانسه تا رم!
  • سفر‌های غیرضروری به پنج استان تحت خطر ممنوع
  • برافروخته شدن مجدد شعله‌های خشم فرانسوی‌ها علیه پلیس
  • تظاهرات در پاریس علیه «خشونت پلیس» و «نژادپرستی سیستماتیک»
  • وزیر خارجه سابق فرانسه خشونت رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • تظاهرات در پاریس؛ فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند
  • تظاهرات حامیان ملت فلسطین در سراسر جهان