Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر بهزیستی شهر تهران با بیان اینکه امسال 185 هزار و 658 تماس تا پایان بهمن ماه سالجاری با این سامانه گرفته شد گفت: برای تسهیل استفاده مردم از خدمات مشاوره ای شماره تماس 1480 با حضور 70 مشاوره به صورت رایگان به مردم مشاوره ارائه می کند.

سید محمد رحیم فاضلی نژاد عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: امسال همچنین 128 مرکز غیردولتی پایتخت به 31 هزار و 895 نفر مشاوره ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به متقاضیان در راستای جلوگیری از تولد نوزادان معلول نیز با جدیت در حال اجراست در همین راستا 15 هزار نفر به مراکز غیر دولتی مشاوره ژنتیک و بیش از یک هزار نفر در بخش دولتی خدمات مشاوره دریافت کردند.
مدیر بهزیستی شهر تهران در بخش دیگر از سخنان از اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی خبر داد و گفت: امسال 237 هزار کودک در بخش بینایی و 32 هزار و 466 کودک در بخش شنوایی مورد تست قرار گرفتند تا با شناسایی زودهنگام و درمان از معلولیت ها جلوگیری شود.
فاضلی نژاد با اشاره به مراکز ترک اعتیاد معلولان گفت: امسال چهار هزار و 760 معتاد در 98 مرکز درمانی غیردولتی و یک هزار و 200 نفر در مراکز درمانی دولتی خدمات دریافت کردند.
وی همچنین با بیان اینکه امسال مردم پایتخت سه میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی را به مددجویان بهزیستی اهدا کردند افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی مردم و خیران کمک های خویش را از نیازمندان دریغ نکردند و با مشارکت آگاهانه خویش در کنار بهزیستی همچنان ایستاده اند.
وی افزود: مردم می توانند کمک های خویش را به شماره حساب 2173451374001 بانک ملی ایران و شماره کارت 6037991899659641 واریز کنند تا صرف خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی شود.
فاضلی نژاد با اشاره به مناسب سازی شهر تهران ویژه معلولان بیان داشت: شهرداری تاکنون اقدامات مناسبی جهت تردد افراد کم توان و معلولان در سطح شهر انجام داده است که امیدواریم استمرار داشته باشد.
مدیر بهزیستی شهر تهران ادامه داد: مناسب سازی شهر با استانداردهای جهانی فاصله دارد ولی امیدواریم با اهتمام مسئولان شهرداری شاهد اقدامات ارزنده تر در این زمینه و خدمات رسانی مناسب به معلولان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه بهزیستی با رویکرد آموزشی و آگاهی بخشی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت در حال ارائه خدمات است، ابراز داشت: این مجموعه با بخش خصوصی، خیران و سازمان های مردم نهاد برنامه های مختلف فرهنگسازی را پیگیری می کند.
فاضلی نژاد همچنین از فعالیت 550 مهدکودک در شهر تهران زیر نظر بهزیستی خبر داد و گفت: 10 هزار مربی، کمک مربی و مدیر در این مراکز خدمات علمی و آموزشی به کودکان ارائه می کنند.
وی بیان داشت: همچنین 40 مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان بی سرپرست، بدسرپرست و 2 مرکز شیرخوارگاه وجود دارد.
مدیر بهزیستی شهر تهران با بیان اینکه 22 هزار مددجوی بهزیستی مستمری دریافت می کنند گفت: سال گذشته شاهد افزایش سه برابری مستمری بودیم که امیدواریم در سطوح بالای تصمیم گیری سال آینده نیز مبلغ مستمری ها افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: 80 مرکز روزانه و شبانه سالمندان و معلولان در شهر تهران فعال است که درصدد ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات هستیم.
تهرام/8138//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مشاركت مردمي بهزيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی

امتداد - قائم مقام پیام رسان بله گفت:تعداد تماس‌های روزانه از طریق پیام رسان بله در زمان حج ۱۴۰۲ به بیش از یک میلیون تماس رسید.همچنین این پیام رسان آمادگی دارد تا در حج امسال نیز به حجاج گرامی خدمات صوتی و تصویری و خدمات تهیه ارز مسافرتی ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، امین تجملیان، قائم مقام پیام رسان بله با اعلام این خبر گفت: این میزان تماس از طریق پیام رسان بله در حالی است که بسیاری از حجاج ارز مسافرتی خود را نیز سال گذشته از طریق این پیام رسان خریداری کرده اند.

وی افزود:امسال نیز حجاج گرامی می‌توانند همچون سال گذشته به راحتی ارز مسافرتی خود را از طریق پیام رسان بله تهیه کنند. همچنین تماس صوتی و تصویری به صورت فردی و گروهی از دیگر قابلیت‌‌های بله برای حجاج است تا تجربه این سفر معنوی را با اعضای خانواده‌ و دوستان‌ خود به اشتراک بگذارند.

امین تجملیان، اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که کشور عربستان برای برقراری تماس اینترنتی دارد، حجاج ایرانی بهتر است از پیام‌رسان‌هایی استفاده کنند که قابلیت ارسال و دریافت کد به عربستان را دارد.

وی تاکید کرد: پیام رسان بله این امکان را دارد و حجاج می‌توانند به راحتی با دسترسی به بله، از آن استفاده کنند.

تجملیان با تشریح ویژگی های این پیام رسان گفت:ویژگی‌ مهمی از قبیل تماس گروهی تا ۲۰ نفر  وجود دارد که می‌تواند برای هماهنگی بین اعضای کاروان یا عوامل کاروان با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد. ارزمسافرتی هم از دیگر ویژگی‌های شناخته شده بله محسوب می‌شود که افراد قبل از شروع سفر خود می‌توانند از بله دریافت کنند.

قائم مقام پیام رسان بله درباره دریافت ارز مسافرتی از طریق پیام رسان بله تاکید کرد: برای دریافت ارز مسافرتی ابتدا باید بلیط هواپیمای سفر تهیه شود؛ سپس با مراجعه به پیام رسان بله، در زبانه خدمات، بخش خدمات بانکی و انتخاب ارز مسافرتی، مراحل دریافت ارز، آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بعد‌ از انجام مراحل خرید ارز مسافرتی، مسافران با داشتن کد ۱۵ رقمی شناسۀ فروش، می‌توانند ارز خود را در فرودگاه‌های بین‌المللی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملّی ایران دریافت کنند.

گفتنی است پیام رسان بله، پیام‌رسان رسمی بانک ملّی ایران، با هدف تبدیل شدن به زیست‌بوم دیجیتال مردم ایران در تلاش است که مردم تمامی نیاز‌های ارتباطی و خدماتی و دیجیتالی خود را با بهترین کیفیت در این بستر مرتفع سازند.

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • چرا در دیدار پرسپولیس و سپاهان آمبولانس نبود
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند