Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:30:27 GMT

عملکرد ۵ ساله حرم مطهر شاهچراغ(ع) رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۲۷۶

عملکرد ۵ ساله حرم مطهر شاهچراغ(ع) رونمایی می‌شود

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از رونمایی عملکرد پنج ساله این آستان مقدس خبرداد و گفت: مجموعه اداری حرم مطهر شاهچراغ(ع) به یک سازمان پویا تبدیل شده و میانگین سنی مدیران آن ۳۶.۵ و کارکنان نیز ۳۷ سال است. ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیداحمدرضا دستغیب عصر امروز در نشست صمیمی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با کارکنان این آستان مقدس با قدردانی از تلاش یکساله کارکنان اظهار داشت: در پنج سال گذشته به اندازه مورد نیاز اطراف حرم توسعه داده شده و توسعه و تامین نیازهای پیرامونی حرم مطهر از جمله راه‌های دسترسی همت متولیان مربوطه از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی: ‌در طرح توسعه شاهچراغ (ع) نیاز واقعی حرم محقق نشده استآیت‌الله دستغیب: انقلابی بزرگ در عمران و آبادانی حرم شاهچراغ(ع) اتفاق افتاده استخطیب جمعه شیراز: مشکلات دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) برطرف شود

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ارزشمندی در طول سال‌های گذشته در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) صورت گرفته افزود: این فعالیت‌ها در بخش اجرایی، موقوفات،عمرانی، فرهنگی، پژوهشی و ارتباطات عمومی است که سال آینده در قالب عملکرد پنج ساله آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) رونمایی و گزارش می‌شود.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: در پنج سال گذشته کمتر به گزارش‌دهی پرداختیم و تلاش شد طوری برنامه‌ریزی شود که اگر کسی به زیارت می‌آید تغییر و تحول را احساس کند.

نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه در توان ما بود در راستای توسعه کمی و کیفی آستان انجام دادیم و بخش اعظمی از آن نیز در زمینه عمرانی و فنی بوده که شامل توسعه صحن‌ها، سالن‌های همایش، زایرسراها و سایر موارد است.

دستغیب گفت: سال آینده نیز  زائرسراها به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و به ظرفیت موجود نیز اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش مرمت و نوسازی نیز کارهای ارزشمند زیربنایی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) صورت گرفته به طوری که در بخشی از حوزه‌ها شامل زیرساخت‌های گاز، آب و برق برای 20 سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان کرد: در حوزه موقوفات نیز کارهای بزرگی شده که نتیجه آن نیز سه تا چهار سال آینده خودش را نشان می‌دهد، البته در این موضوع معتقدیم باید هم مراعات مردم را داشته باشیم و هم به نیت واقفین عمل کرد و امیدواریم آنچه زحمت کشیده شده به نتیجه برسد.

دستغیب با بیان اینکه در حوزه اجرایی نیز ساماندهی ارزشمندی صورت گرفته است گفت: تعداد نیروی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از سال 92 تاکنون تغییر پیدا نکرده و این در نوع خود ممتاز است که با توجه به افزوده شدن فضا، برنامه‌ها و حجم کارهای فرهنگی، نیروها در همان ظرفیت باقی مانده و تنها عده‌ای جایگزین شده‌اند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی کارکنان 37 سال و مدیران نیز 36.5 سال بوده و در مجموع در سه شیف کاری حرم مطهر شاهچراغ(ع) دارای 228 کارمند است، گفت: به لحاظ  تعداد نیرو در مقایسه با حرم مطهر شاه عبدالعظیم (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیروهای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) یک سوم تا یک چهارم نیروهای این دو آستان مقدس است.

دبیر هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین از نیروهای امنیتی از جمله سپاه پاسداران، اطلاعات، نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت این آستان مقدس قدردانی کرد و افزود: در این زمینه نیز باید به سمتی برویم تا زائران با آسایش بیشتری وارد حرم شوند و از دستگاههای مجهز نیز در این زمینه بهره بگیریم.

دستغیب همچنین از همکاری خدام افتخاری با آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) قدردانی کرد و گفت: درحالی که این روزها بسیاری از دستگاه‌ها به تعطیلات نوروز می‌روند اما کارکنان آستان مقدس فعالیت پرکار خود را برای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی آغاز می‌کنند که امیدواریم در این راستا نیز نسبت به سال گذشته خدمات بهتری ارائه دهیم.

انتهای پیام/ن

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد

معاون آستان حضرت معصومه(س) گفت: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هادی محمود نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت، اظهار داشت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

وی افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

محمودنژاد با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سوگ امام صادق (ع) + تصاویر
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس در ۲ شهر خوزستان تشییع می‌شود
  • ۱۵ اردیبهشت، تشییع پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس در خوزستان