Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@15:52:30 GMT

هشدار کویت درباره سیاست رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۱۳۲۳

به گزارش فارس، کویت در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل بر مخالفت خود با تقسیم کار نظارت بر مسجد الاقصی و تحمیل سلطه اشغالگران و تقسیم نخستین قبله مسلمانان تاکید کرد.

به نوشته روزنامه کویتی الوسط، «جمال الغنیم» نماینده دائم کویت در سازمان ملل و نهادهای بین المللی در ژنو در جلسه بررسی گزارش گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت: «تقسیم کار نظارت بر مسجد الاقصی آتش تنش‌های دینی را شعله ور می‌کند، به خصوص در شرایطی که اقدامات تحریک‌آمیز عمدی و بی‌سابقه اسرائیل ادامه دارد و اخیرا اجازه حمله به صحن مسجد الاقصی را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او گفت: «کویت از سکوت بین‌المللی در قبال سیاست‌های اسرائیل متعحب است، چرا که اسرائیل به مردم خود مشوق‌های سیاسی و اقتصادی برای اسکان غیرقانونی در سرزمین های اشغالی را می‌دهد تا با تقویت اشغالگری  وضعیت جغرافیایی و جمعیت شناختی فلسطین را تغییر دهد.»

سفیر کویت تاکید کرد: «تداوم اقدام اسرائیل در یهودی‌سازی شهر قدس و تغییر جلوه‌های دینی و تاریخی آن و ادامه حفاری‌ها در زیر مسجد الاقصی نقض آشکار کنوانسیون چهارم ژنو است و تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین را نابود می‌کند.»

الغنیم در ادامه تجاوزگری ارتش اسرائیل علیه ملت فلسطین و نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی بخصوص کشتار فلسطینیان و مصادر زمین‌ها، تخریب خانه‌های و دیگر تخلفات این رژیم را محکوم کرد.

وی همچنین بر اهتمام کشورش برای اعطای حقوق مشروع به شهروندان فلسطینی و در راس آن حق اساسی حیات و تعیین سرنوشت و پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کرد.

کویت  موارد نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین را جرایم جنگی و غیرانسانی خواند که باید عوامل آن مجازات شوند. نماینده این کشور افزود: «بررسی نکردن وخامت وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در چارچوب بند هفت از شورای حقوق بشر سازمان ملل تل آویو را بر ادامه نقض قوانین بین المللی جسورتر کرده است.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد

«محمود عباس» امروز (یکشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل به رفح حمله کند، بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین اتفاق می‌افتد، از آمریکا خواست تا مانع یورش رژیم صهیونیستی به رفح شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اوضاع کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: بیم آن می‌رود که اسرائیل به کوچاندن فلسطینیان کرانه باختری به سمت اردن روی آورد، اما ما تحت هیچ شرایطی کوچاندن اجباری فلسطینیان از وطنشان را نمی‌پذیریم.

وی افزود که اردن و مصر قاطعانه با کوچاندن فلسطینیان به این کشور‌ها مخالفت کرده‌اند.

محمود عباس ضمن درخواست از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد: ما برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و تجمیع غزه و کرانه باختری در یک کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا