Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- کارشناس مسوول آبزيان اداره کل دامپزشکي استان اصفهان گفت:فروش لاک پشت گوش قرمز و حلزون سيبي در کنار ماهي قرمز براي شب عيد از سوي فروشندگان ممنوع است .

امير راجرز روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا بيان اين که حلزون و لاک‌پشت در کنار ماهي قرمز عامل انتقال بيماري است،افزود: در سال هاي اخير همراه ماهي قرمز جانوران وحشي، غير بومي و مهاجم توزيع مي ‌شود که خلاف مقررات و قوانين بهداشتي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : در برخي از مراکز عرضه ماهي قرمز ،اقدام به فروش گونه اي از حلزون به نام حلزون سيبي و يا لاک پشت گوش قرمز مي کنند که تاکيد مي شود به دليل بروز و انتقال بيماري مشترک بين انسان و حيوان از خريد و انتقال به منزل خودداري کنند.
کارشناس مسوول آبزيان اداره کل دامپزشکي استان اصفهان بيان کرد: کودکان از دست زدن و بازي کردن با ماهي خودداري کنند زيرا ممکن است عوامل بيماري زاي احتمالي را به چشم و دهان خود منتقل کنند.
کارشناس مسوول آبزيان اداره کل دامپزشکي استان اصفهان از شهروندان خواست تا اگر سابقه بيماري پوستي يا آلرژي دارند براي دست زدن به ماهي ها و ظروف نگهداري آنها از دستکش استفاده کنند.
وي با تاکيد بر اينکه مردم بايد ماهي قرمز را از مراکز مجاز و سالم خريداري کنند، افزود: از خصوصيات ماهي سالم داشتن حرکات متعادل، نداشتن جاي زخم، نقاط سفيد يا لکه هاي غيرمعمول روي بدنش است.
راجرز تصريح کرد : اگر از ماهي قرمز شب عيد درست نگهداري شود اين آبزي بيش 10 سال عمر مي کند اما بيشتر آنها به دليل شرايط نگهداري به طور معمول بيشتر از 2 ماه زنده نمي مانند.
براي نگهداري ماهي قرمز به مدت طولاني در خانه بايد براي هر ماهي 10 ليتر آب در نظر گرفته شود.
وي افزود: براي تداوم عمر ماهي ها در صورت استفاده از آب شرب شهري بايد جهت کلرزدايي، آب مورد استفاده را چند ساعت در هواي آزاد قرار داد تا کلر موجود در آب از بين برود.
کارشناس مسوول آبزيان اداره کل دامپزشکي استان اصفهان ادامه داد: براي تغذيه ماهي ها از غذاهاي آماده موجود در فروشگاه هاي عرضه ماهي زينتي و برگ کوچک کاهو، جعفري، برش نازک خيار يا سيب، استفاده شود.
وي اضافه کرد: هنگام خارج کردن ماهي از پلاستيک به داخل تنگ مناسب بايستي به منظور هم دمايي پلاستيک حاوي ماهي را به مدت 20 دقيقه درون آبي که ماهي به آن انتقال مي يابد، قرار دهيد.
راجرز اضافه کرد : ماهي قرمز بايد در دماي مناسب بين 20 تا 25 درجه به دور از بخاري و سيستم هاي حرارتي نگهداري شود.
کارشناس مسوول آبزيان اداره کل دامپزشکي استان اصفهان بيان کرد : ماهي هاي قرمز نبايد در قسمت هاي گرم خانه به عنوان مثال نزديک شومينه يا بخاري نگه داشته شود، نبايد در معرض تابش مستقيم آفتاب باشند و بايد در سردترين نقطه خانه قرار گيرند.
به گفته وي ظروفي که براي نگهداري از ماهي قرمز استفاده مي شود بايد دهانه بزرگي داشته باشد زيرا هر چه سطح تماس آب با هوا بيشتر باشد ماهي ها مي توانند اکسيژن بيشتري دريافت کنند.
راجرز با اشاره به اين که از رها سازي ماهي هاي قرمز پس از ايام نوروز در رودخانه ها بايد پرهيز شود تاکيد کرد: برخي ماهي هاي قرمز که ناقل بيماري هستند با ورود به رودخانه و در نهايت جاري شدن آن در آبهاي آزاد موجب بروز بيماري به ديگر ماهي ها خواهند شد.
7150/6026/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری ،سرهنگ صادق رضایی از کشاورزان و دامداران خواست از سیستم‌های هوشمند برای ناکام گذاشتن سارقان و کمک به کشف سریع سرقت استفاده کنند.
وی ادامه داد: دامداران جهت نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام اقدامات کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردل با اشاره به اینکه مجهز بودن محل‌های نگهداری دام به دوربین مداربسته و سرکشی‌های مستمر از دام‌ها می‌تواند در کاهش سرقت تاثیر بسزایی داشته باشد از شهروندان خواست در صورت مشاهده فرد یا خودرو مشکوک در نزدیکی محل نگهداری احشام مراتب را فوری به پلیس ۱۱۰ یا نزدیکترین پایگاه پلیس آگاهی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان