Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ ملایی عصر دوشنبه در آخرین نشست مطبوعاتی در سال ۹۷ در خصوص بارندگی‌های اخیر در استان و میزان و حجم آبگیری عنوان کرد: متوسط بارندگی از ابتدای سال تا کنون میزان ۱۵۵ میلیمتر بوده که نسبت به دوره دراز مدت ۹ درصد رشد داشته که نسبت سال گذشته رشد ۲۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در بارندگی‌های اخیر بستک با میزان بارش ۷۱ میلیمتر بیشترین و شهرستان جاسک با متوسط بارش ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ کمترین میزان بارندگی را داشته است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به میزان حجم سدها و تاثیر بارندگی سال جاری در ذخیره سازی افزود: میزان آب‌گیری سد استقلال ۹۵ میلیون مترمکعب و سدشمیل و نیان ۴۷ میلیون مترمکعب است. این درحالی است که سد میناب ۲۵۰ میلیون مترمکعب و شمیل و نیان ۱۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تصریح کرد: نیاز آبی استان هرمزگان در بخش کشاورزی یک ونیم میلیارد مترمکعب و برای شرب ۱۷۰ میلیون مترمکعب است.

ملایی اظهار کرد: سه میلیارد مترمکعب بیلان منفی آب زیرزمینی در استان است که ۳۶ نقطه برای احداث سدهای کوچک با هدف تقویت آبخوان به ظرفیت ۵۰۰ هزار تا شش میلیون مترمکعب در بالا دست دشت‌های با بیلان منفی شناسایی شده‌اند.

وی در خصوص اهم برنامه‌های انجام شده در سال گذشته اذعان داشت: فاز نخست طرح نوسازی خط انتقال آب میناب بندرعباس به طول ۱۷ کیلومتر، تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان با توجه به کمبود موجود، بهره برداری از سه هزار هکتارشبکه شمالی دشت میناب و طرح سد تغذیه مصنوعی شمیل و آشکارا سد تغذیه بنو در پارسیان که کمک به بهبود آبخوان‌های بود از مهمترین برنامه‌های اجرایی در سال گذشته بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در ادامه سخنان خود درخصوص برنامه‌های پیش بیینی شده سال آینده بیان کرد: آبگیری از سد سرنی با ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب، طرح ساماندهی رودخانه رویدر، انتقال آب از چشمه سبزپوشان حاجی‌آباد با پیشرفت ۷۵ درصد فعلی و سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی و بهره‌مندی ۷۰۰ هکتار از اراضی پایین دست و جلوگیری از هدررفت ۳۰ درصدی آب به بهره‌براری می‌رسد.

ملایی افزود: همچنین فاز دوم شبکه مرکزی میناب به مساحت هشت هزار هکتار، طرح انتقال آب به بخش یکدار جاسک برای تحت پوشش قرار گرفتن ۱۵۰۰ هکتار اراضی و سد تغذیه دشت لاور میستان با ۹ میلیارد تومان نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول یاداور شد: ۳۶ نقطه برای احداث سدهای کوچک با ظرفیت ۵۰۰ هزار مترمکعب تا شش میلیون مترمکعب شناسایی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در پایان با شااره به تر سال بودن سال ۹۷ گفت: امیدواریم که در سال آینده مانند امسال بارش‌های بصورت نرمال داشته و بتوانیم سال خوبی را پشت سر بگذاریم.

کد خبر 4571749

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای هرمزگان تامین آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، علیرضا ابوالحسنی گفت:با کاهش سرعت سیلاب‌ها این امکان داده شده که آب ذخیره شده و سفره‌های آب زیرزمینی ما تغذیه شود و خسارتی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری شمال کرمان نداشتیم.

وی با اشاره به وجود 10.6 میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز در شمال استان کرمان، اظهار داشت: از این میزان 2.7 میلیون هکتار آن دارای مطالعات تفصیلی و اجرایی است و در حوزه‌هایی که مطالعه تفصیلی داشته باشیم امکان اجرای طرح‌های آبخیزداری وجود دارد.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته 8 هزار سازه آبخیز در نزدیک به 1.8 میلیون هکتار حوزه آبخیز شمال استان کرمان که دارای مطالعات تفصیلی بودند، احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در بارندگی‌های هفته گذشته در استان نزدیک به 207 میلیون مترمکعب از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها مدیریت شده است، ادامه داد: با کاهش سرعت سیلاب‌ها این امکان داده شده که آب ذخیره شده و سفره‌های آب زیرزمینی ما تغذیه شود.

وی با بیان اینکه در کنار مدیریت سیلاب‌ها، نزدیک به 90 میلیون تن کنترل فرسایش خاک را داشتیم، گفت: با این اقدامات مانع از دسترس خارج شدن خاک و خسارت به مناطق پایین دست شدیم و بارندگی‌های اخیر در شمال استان کرمان خسارت و مشکلی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری مشاهده نکردیم.

دیگر خبرها

  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی