Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورا شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لایحه‌ای که تحت عنوان خانه باغ به شورای عالی شهرسازی ارسال شده است، اظهار کرد: از این به بعد مبنای اجرای ساخت و ساز در باغات لایحه خانه باغ خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه همچنان راهی برای ساخت و ساز در باغات وجود دارد، تاکید کرد: البته این ساخت و ساز در حد خانه باغ و کمتر از ۳۰ درصد سطح اشغال است و حتی زیرزمین آن هم باید نیم طبقه باشد و اجازه داشتن پارکینگ زیرزمینی هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دو باغ متعلق به تعاونی مسکن کارکنان شهرداری مناطق ۲۱ و ۲۲ که مجوز ساخت برج باغ در این باغ را دریافت کرده‌اند، گفت: مجوز این دو باغ در شورای دوم و به منظور حفظ آن باغ‌ها با ۳۰ درصد سطح اشغال صادر شده بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در آن زمان عده‌ای در زیر باغات نفت می‌ریختند تا درختان خشک شده و اقدام به ساخت و ساز کنند، اظهار کرد: برای همین شورای دوم بر اساس رویکردی که در آن زمان داشت، مقرر کرد که در ۳۰ درصد از فضای باغ اجازه ساخت داده شده و بقیه را به جای اشغال سطح در ارتفاع استفاده کنند.

نژاد بهرام با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر ۴ هزار هکتار از باغات تهران نابود شدند، گفت: اگر بر اساس مجوز شورای دوم اقدام شود مشکلی پیش نمی‌آید، اما از شورای دوم تا شورای پنجم میزان سطح اشغال از ۳۰ به ۴۰ درصد و در نهایت به ۶۰ درصد رسید که سبب نابودی ۴ هزار هکتار باغ تهران شد.

بیشتر بخوانید: مذاکرات اعضای شورای شهر درباره نحوه طرح مسئله برج باغات

وی با تاکید بر اینکه مبنای این قانون نگهداری از باغات بود، گفت: در طول این چند دوره به دلیل عدم اجرای مناسب این قانون و با افزایش ساخت زیرزمین در املاکی که مجوز گرفتند ریشه‌های درختان از بین رفت.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کسانی که درخواست مجوز برج باغ کرده بودند، گفت: این کار آن‌ها مبنای قانونی دارد، لذا در این دوره به این نتیجه رسیدیم که همان ۳۰ درصد را هم ندهیم، زیرا باغات زیادی از بین رفته بود.

وی افزود: بر همین اساس به منظور حفظ باغات، لایحه خانه باغ را که پیش‌نویس آن را شورا تهیه کرده بود، به شورای عالی شهرسازی ارسال کردیم.

نژاد بهرام گفت: در این ۶۲ باغ هم، چون افراد در گذشته مبالغ خود را واریز کرده بودند و درخواست‌شان را هم ارائه داده بودند، ما با قرار دادن شروطی در مقابل آن‌ها با درخواست‌شان موافقت کردیم و شرط گذاشتیم که فقط طبق همان ۳۰ درصد ساخت و ساز کنند و حتما کار آن‌ها زیر نظر کمیته فنی باغ باشد و در همه جا کمیته فنی باغ جانمایی و نظارت مستمر داشته باشد تا مشخص شود آن ۳۰ درصد چگونه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هم‌اکنون توسط وزارت اقتصاد در حال انجام است موضوع تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا است که در صورت عدم دریافت مجوز الکترونیک توسط اصناف و سایر واحد‌های صنفی تا پایان اردیبهشت‌ماه پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اصناف و واحد‌های صنفی باید تا پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت پروانه کسب و کار الکترونیک خود اقدام کنند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: صاحبان کسب و کار و اصناف کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها در کمتر از سه دقیقه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره پروانه خود برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان این فرآیند را انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ادامه داد: یکی از کار‌های بسیار مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها است که در گذشته اگر فردی متقاضی دریافت پروانه کسب و کار بود باید مراحل اداری را برای دریافت پروانه طی می‌کرد و به نوعی به کفش آهنین نیاز بود، اما اکنون این روند اصلاح شده و هزینه صدور مجوز نیز اندک است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با اطلاعات کافی، به صورت شفاف نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام می‌کند و یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار است.

رشیدی‌اقدم بیان کرد: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی می‌کند و نظارت پیشینی را به پسینی تبدیل می‌کند و صدور مجوز تنها به درگاه ملی مجوز‌ها واگذار شده و صدور پروانه کاغذی خلاف قانون است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های مربوط به استان کرمانشاه ثبت شده که ۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد آن صادر شده و ۲۶ هزار و ۴۳۳ مورد رد شده و ۶ هزار و ۲۰۴ درخواست نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار در کمتر از سه روز صادر می‌شود، اما مجوز‌هایی که نیازمند استعلام و بازرسی چند دستگاه اجرایی است هفت روز زمان می‌برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی