Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان که به چین سفر کرده است اعلام کرد: شروع مرحله دوم کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان آغاز دور جدیدی از پیشرفت‌ها خواهد بود. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل ازداون نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد مایل است مشکلات خود با دیگر کشورها از جمله چین را با گفتگو و رایزنی حل و فصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما در زمانی به سر می‌بریم که کشور آماده پیشرفت و ترقی شده است، آغاز مرحله دوم کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان(سی پیک) این امکان را برای ما فراهم خواهد ساخت.  

قریشی اضافه کرد: اسلام آباد و پکن فقط همسایه و دوست نیستند بلکه عمق استراتژیک یکدیگر هستند و ما در تمام مشکلات کنار هم خواهیم ایستاد.

چین: پروژه سی پیک برای یک میلیون و 200 هزار پاکستانی موقعیت شغلی ایجاد می‌کندپاکستان ارتباط «سی پیک» با مسائل نظامی را رد کردیادداشت| «سی پیک» برگ برنده دولت پاکستان و زنگ خطر برای آمریکا

معاون حزب تحریک انصاف اظهار داشت: دو کشور با شروع سی پیک راهی جدید را برای پیشرفت اقتصادی آغاز کرده اند و به زودی با نتایج خوب آن مواجه می شوند.

وزیر خارجه پاکستان گفت: پس از حادثه تروریستی پلواما که منجر به کشته شدن 44 نظامی هندی شد منطقه جنوب آسیا با تنش روبرو شد ولی پاکستان با صبر و بردباری توانست این چالش را پشت سر بگذارد.

وی تاکید کرد: دولتمردان پکن با مواضع خوب خود نشان دادند که در هر سختی و مشکلی همراه پاکستان هستند.

گفتنی است پکن با اجرای کریدور اقتصادی چین و پاکستان 47 میلیارد دلار در خاک پاکستان سرمایه گذاری کرده که حداقل یک میلیون شغل برای مردم پاکستان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/.

 

R36461/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

موضوع تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه یکی از دغدغه‌های بزرگ این روز‌های فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی است. در همین راستا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کنار اتاق اصناف و اتاق تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور در حال رایزنی با بخش‌های مختلف حاکمیت هستند.

در هفته گذشته اتاق ایران و اتاق تهران دیدار‌هایی با برخی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها داشتند. در نتیجه این دیدار‌ها نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس نظر خود در مورد تعطیلی پنجشنبه را پس گرفتند و اعلام کردند باید در این مورد مجددا بررسی صورت بگیرد. از سوی وزارت امور خارجه از موافقت خود در مورد تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه سخن گفته است.

اواخر هفته گذشته محمد اسماعیل صادقی، معاون اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: وزارت امور خارجه با تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی، تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده و در این رابطه با نظر بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی همسو است.

صادقی با بیان اینکه اضافه شدن روز‌های پنج‌شنبه به ایام تعطیلی پایان هفته کشور، برای بخش اقتصاد و تجارت کشور زیان به همراه خواهد داشت و عاملی بازدارنده برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد که وزارت امور خارجه، تعطیلی جمعه و شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌است.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در این دیدار با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تعطیلی پنج‌شنبه اعلام کرد: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی مخالف تعطیلی پنجشنبه هستند.

او تاکید کرد که نظر اتاق بازرگانی، تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه است چرا که نزدیکی و تطابق روز‌های کاری بخش‌های اقتصادی ایران با جهان برای حفظ تعاملات و همکاری‌ها، ضروری است. وی یادآور شد که تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران، فاصله زمانی تعاملات اقتصادی و مالی ایران با دیگر کشور‌ها را به چهار روز افزایش می‌دهد و این اتفاق در عین حال، آسیب جدی به بخش ترانزیت و حمل‌و‌نقل کشور وارد می‌کند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد