Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@20:28:34 GMT

پرتاب موادمحترقه‌خطرناک چه مجازاتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۶۵۳

قانون مجازات اسلامی برای افرادی که با حرکات غیرمتعارف مخل نظم و آسایش عمومی می‌شوند، مجازاتهایی در نظر گرفته است. ناطقان:با نزدیک شدن به ایام چهارشنبه آخر سال شاهد بروز حوادثی هستیم که بر اثر انفجار موادمحترقه و منفجره ایجاد شده و منجر به بروز خسارات جانی و مالی می‌شود.

قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال تنها افرادی نیستند که با مواد محترقه و خطرناک سروکار دارند بلکه بعضاً شهروندانی نیز که ناظر حوادث خطرناک چهارشنبه آخر سال بوده‌اند در موارد متعددی دچار مصدومیت، قطع عضو شده یا بینایی خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما سؤال اینکه در برخورد با این‌گونه افراد چه قوانین‌ بازدارنده‌ای اندیشیده شده است؟ قانون به صراحت افرادی را که در معابر و اماکن عمومی در چهاشنبه آخر سال اقدام به پرتاب اینگونه مواد می‌کنند و سبب ایجاد اختلال در نظم عمومی می‌شوند را به مثابه  مصداق ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت برای شهروندان تلقی کرده و برای آنان مجازاتی درنظر گرفته است.

در ماده 618 قانون مجازات اسلامی آمده است: هرکس با هیاهو و جنجال با حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا سه سال و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

در همین حال نیروی انتظامی نیز ضمن هشدار به افرادی که قصد برهم زدن آسایش و آرامش مردم را در شب چهارشنبه آخر سال دارند، از برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت در این شب خبر داده است. منبع: تسنیم برچسب ها: مواد محترقه ، خطرناک ، پرتاب ، مجازات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مواد محترقه خطرناک پرتاب مجازات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش سایت فدراسیون فوتبال آرای کمیته انضباطی در خصوص تخلف سه باشگاه مختلف را روی خروجی خود قرار داد و سه تیم استقلال، صنعت نفت آبادان و ملوان بندر انزلی را جریمه کرد.

هر سه تیم به دلیل رفتار هوادارانشان، به ترتیب ۱۰۰ میلیون تومان (استقلال)، ۱۰۰ میلیون تومان (صنعت نفت) و ۱۵۰ میلیون تومان (ملوان بندر انزلی) جریمه شدند که البته این آرا قابل تجدید نظر است. 

جریمه استقلال به دلیل پرتاب لیزر توسط تماشاگران، جریمه نفت به دلیل توهین هواداران به مقام رسمی و پرتاب لیزر و جریمه ملوان به دلیل پرتاب مواد محترقه و توهین به مقام رسمی و توقف در بازی رخ داده است.

به هر صورت ۳۵۰ میلیون تومان با سه نامه اداری نشان می‌دهد که فدراسیون‌داری هم می‌تواند در زمره شغل‌های پردرآمد در نظر گرفته شود!

دیگر خبرها

  • بازی غرب برای گرجستان: موذیانه، خطرناک و بی‌رحمانه
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!