Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری یونهاپ، خدمات گمرکی کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد در ماه فوریه واردات نفت از ایران در مقایسه با ماه قبل بیش از چهار برابر افزایش یافت و تقریبا به سطح پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا بر ضد تهران رسید.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی خدمات گمرکی کره جنوبی، این کشور در ماه گذشته میلادی به میزان ۴۷۶ میلیون دلار نفت خام از این کشور منطقه خاورمیانه وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم بیش از چهار برابر رقمی است که در ماه ژانویه (۱۰۱ میلیون دلار) به ثبت رسید، اما خیلی کمتر از ۶۲۱ میلیون دلاری است که در سال گذشته اعلام شده بود.

این مبلغ همچنین تقریبا نزدیک میانگین ارزش واردات نفت خام از ایران (۵۳۹ میلیون دلار) در دوره زمانی ژانویه تا ژوئیه سال گذشته، یعنی در آستانه وضع تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

کره جنوبی به علت وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران نتوانست بین ماه‌های سپتامبر تا دسامبر ۲۰۱۸ از ایران نفت وارد کند. سئول ژانویه ۲۰۱۹ یعنی دو ماه پس از وضع مجدد همه تحریم‌هایی که در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۶ (برجام) لغو شده بود و پس از آنکه در کنار هفت کشور دیگر برای واردات نفت ایران برای مدت شش ماه از سوی واشنگتن معافیت دریافت کرد، واردات نفت ایران را از سر گرفت.

آمریکا ماه مه گذشته به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای ایران که سال ۲۰۱۵ در وین اتریش بین تهران و شش قدرت بزرگ جهانی (آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان) منعقد شده بود، خارج شد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از ترک این توافق، تحریم‌هایی را که به موجب این توافق لغو شده بود، مجددا برقرار کرد. نخستین بسته این تحریم‌ها مربوط به تجارت فلزات گرانبها، خرید دلار و بخش خودرو از ماه (اوت) به اجرا درآمد و دور دوم تحریم‌ها نیز مربوط به بخش نفت و گاز، از پنجم نوامبر به اجرا در آمد. اما به هشت کشور اجازه داد به خرید نفت خام ایران به مدت شش ماه ادامه دهند. چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، یونان، ترکیه و تایوان از این مجوز برخوردار شدند.

واشنگتن اعلام کرده است در نظر دارد بر این هشت کشور فشار بیاورد تا واردات نفت از ایران را کاهش دهند. آمریکا سهمیه واردات این کشور‌ها را هر شش ماه تنظیم می‌کند و اولین تنظیم برای ماه مه پیش‌بینی شده است.

میعانات گازی حدود ۷۰ درصد از واردات نفتی کره جنوبی از ایران را تشکیل می‌دهد. میعانات طبیعی گازی ایران که پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی کره جنوبی آن را ترجیح می‌دهند، ۵۱ درصد کل واردات میعانات طبیعی گازی کره جنوبی را طی سه ماهه نخست سال گذشته تشکیل می‌داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند