Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن حسینی شاهرودی در مورد بهم ریختگی بازار شب عید گفت: مردم در شرایط خوبی به سر نمی‌برند ،قاطبه مردم که سطح زندگی شان رو به پایین و متوسط است از شرایط موجود رنج می‌برند .

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: با افزایشی که در قیمت کالاهای ضروری شاهد هستیم  که در ایام عید خیلی از خانواده ها ترجیح می دهند در خانه نمانند که مهمانی برایشان بیاید چون تهیه میوه و آجیل از عهده شان خارج است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شاهرود در مجلس افزود: شرایط زندگی مردم  ما با سال گذشته متفاوت است چراکه تورم دو تا سه برابر را در برخی از اجناس شاهد بودیم و احساس ما این است که مردم در شرایط خوبی به سر نمی‌برند بویژه شرایط اقشار آسیب پذیر که آسیب‌های جدی تا این لحظه متوجه شان شده است اصلا خوب نیست.

حسینی با اشاره به عدم خرید آجیل توسط مردم گفت: این واکنشی است که مردم نسبت به گرانی ها انجام داده‌اند شاید بعضی از مردم توان خرید داشته باشند ولی واکنشی به افزایش قیمت سرسام آور آجیل نشان داده‌اند.

وی ادامه داد: البته این واکنش مردم باعث بیدار شدن مسئولان می شود که فکر جدی برای بازگشت آرامش به بازار و تنظیم آن فکر جدی کنند، البته به نوعی مردمی که سمت و سویی مصرف گرایی در پیش گرفته بودند مقداری اقتصادی‌تر عمل می کنند و حساب شده‌تر هزینه هایشان را تنظیم می کنند و متناسب با درآمدهایشان هزینه داشته باشند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تاکید کرد: زمان‌های این اتفاق افتاده بود که ما به سمت مصرف گرایی رفته بودیم ،همین طور که در حال حاضر شاهدیم که مغازه‌های و فروشگاههای  ما در شرایط تحریم پر از جنس است، ما کمبود جنس نداریم بلکه افزایش قیمت ها باعث‌ شده است که مردم نتوانند خرید داشته باشند، بخشی از مردم شاید واقعا قدرت خرید نداشته باشند بخشی نیز بنا را بر این گذاشته اند که تحریم کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: فضای که در چند سال اخیر ایجاد شده است اینگونه است که مردم بیش‌تر به دنبال گشت و‌گذار هستند و با حداقل‌ها، هزینه و با چادر و ماشین بار سفر می بندند که هم نشاط بیش‌تری به آنها دست می دهد و هم از هزینه های گزاف در خانه ماندن فرار می کند و‌امسال قطعا در تعطیلات نوروز آمار سفرها در همین راستا بیش‌تر خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس عید گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

تسنیم در گزارشی نوشت: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903029

دیگر خبرها

  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟