Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@03:45:19 GMT

این وسیله بازی زیبا بسیاز خطرناک است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۲۳۴

این وسیله بازی زیبا بسیاز خطرناک است

به گزارش جهان نيوز، چند سالی است که بازار خرید بالن آرزوها داغ شده و برخی از شهروندان در جشن چهارشنبه سوری با این بالن‌، آرزوهای خود را به هوا می‌سپارند، بالن‌هایی که در سطح آسمان با نوری نسبتاً زیاد در حال پروازند، گرچه زیبا هستند اما در سال‌های گذشته حوادثی را رقم زدند، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ایمنی شهرداری تهران در زمینه خطرات این رفتار وارداتی هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  سید جلال ملکی  گفت: ترقه، فشفشه‌ها و تمام مواد محترقه‌ای که ممکن است به داخل پشت بام، بالکن و.. بیفتند ممکن است باعث وقوع آتش‌سوزی های جزئی و حتی گسترده بشوند، اما بالن آرزوها بر عکس ظاهر زیبایی که دارد از تمام این مواد خطرناک‌تر است زیرا ممکن است بعد از این که به هوا رفت در میان مسیر، به شاخه‌ها، سیم‌های برق و.. برخورد کرده و پس از گیر کردن باعث وقوع آتش‌سوزی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهای آسیای شرقی افراد زمانی که جهت باد به از خشکی به سمت دریا است این بالن‌ها را در کناره آب، یا محیط‌های باز روشن می‌کنند، گفت: این وسیله مناسب روشن کردن در شهرهایی که مملو از ساختمان‌های بلند مرتبه، درختان و سیم‌های برق است، نیست. زیرا هر لحظه امکان سرایت آتش به اجسام کنار این بالن‌ها وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در برخی از مواقع مشاهده شده که بالن‌های آرزو با ترانس‌های فشار قوی برخورد کرده است نیز گفت: استفاده از این بالن‌ها خطرات زیادی را در پی داشته است، سال گذشته نیز موردی داشتیم که یکی از این بالن‌ها وارد بالکن خانه یکی از شهروندان شده و موجب آتش‌سوزی شده بود.

وی در پایان با بیان اینکه تا کنون هشدارهای زیادی در رابطه با استفاده از این وسیله ارائه شده است، گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم از روشن کردن بالن در سطح شهر و محل‌هایی که ممکن است برخورد بالن با دیگر اجسام باعث وقوع آتش‌سوزی شود، خودداری کنند، چرا که بعد از بلند شدن این بالن هادیگر کنترلی روی آن وجود ندارد و ممکن است با جهت باد به فضاهایی برود که حوادث ناگواری را به دنبال داشته است.

منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس)

نیمار نیز باور نداشت که ساویچ نتوانسته است موقعیت طلایی دقیقه 90+9 را به گل تبدیل کند.

به گزارش "ورزش سه"، کسب 33 پیروزی متوالی و متحمل نشدن هیچ شکستی در این فصل از رقابتها سبب شد تا الهلال به عنوان جدی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شناخته شود. اما آبی های ریاض به سد سختی به نام العین برخورد کرده و از دور مسابقات کنار رفتند.

الهلال با شکست تلخ 4 بر 2 در بازی رفت که در امارات برگزار شد، برای جبران این نتیجه پای به زمین مسابقه گذاشت اما پیروزی 2 بر یک این تیم کافی نبود تا العین بتواند در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی فینال مسابقات شود.

نیمار که در تابستان با انتقالی پر سر و صدا از پاریس سن ژرمن به الهلال پیوست، به دلیل پارگی رباط صلیبی در همان هفته های ابتدایی فصل کنونی، تمامی مسابقات امسال را به طور کامل از دست داد و بجز چند دیدار، هرگز نتوانست برای تیمش به میدان برود.

کاپیتان تیم ملی برزیل که با مصدومیت شدید در دیدار برابر اروگوئه حتی به مسابقات کوپا آمه ریکا نیز نمی رسد، شب گذشته در استادیوم کینگدام آرنا حضور داشت و عملکرد هم تیمی هایش را نیز از نزدیک به تماشا نشست اما تنها شاهد شکست و حذف تیمش از دور مسابقات بود.

در تصاویری که از فوق ستاره برزیلی در جایگاه ویژه استادیوم شکار شده، او روی آخرین موقعیت الهلال در این بازی که توسط ساویچ از دست رفت، به هوای گل برخاسته است اما ضربه بازیکن صربستانی به شکل عجیبی از بالای دروازه به بیرون رفت تا فقط حسرت نصیب نیمار و هواداران الهلال شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نیمار ستاره برزیلی وارد ریاض شد (فیلم) نیمار هم با 300 میلیون یورو عربستانی شد

دیگر خبرها

  • گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم!
  • نویدکیا: یک تیم داغان را تحویل گرفتم!
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • حیرت نیمار از عجیب ترین موقعیت سوزی سال (+عکس)
  • حیرت نیمار از عجیب‌ترین موقعیت‌سوزی سال!
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!
  • پوچتینو: به شکست ۵-۰ نیاز داشتیم!
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • آلومینیوم-پرسپولیس در جام حذفی بدون تماشاگر!