Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: یک مقام مسئول گفت: براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، کالا‌های پرمصرف شب عید همچون برنج، شکر و میوه به میزان کافی تأمین و توزیع شده است.

به گزارش رکنا، علی کوهستانی، معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان تهران درباره طرح تنظیم بازار اقلام اساسی شب عید اظهار کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب اقلام اساسی و کالا‌های پرمصرف، محدودیتی در نوروز ۹۸ نداریم، چرا که کالا به میزان کافی در انبار‌های کشور موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، کالا‌های پرمصرف شب عید همچون برنج و شکر به میزان کافی از شرکت بازرگانی دولتی تأمین و بخش عمده‌ای از اقلام از طریق نمایشگاه بهاره، اتحادیه و بنکداری‌های مرتبط، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع و مابقی در حال عرضه است.

کوهستانی نرخ مصوب هر کیلو شکر درب انبار را ۳ هزار، عمده فروشی ۳ هزار و ۲۰۰ و خرده فروشی را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: برنج تایلندی هومالی با نرخ مصوب ۵ هزار و ۲۰۰ تومان درب انبار، ۵ هزار و ۴۰۰ عمده فروشی و ۵ هزار و ۸۰۰ تومان در خرده فروشی و برنج تایلندی گرید b با نرخ مصوب ۴ هزار تومان درب انبار، ۴ هزار و ۲۰۰ عمده فروشی و ۴ هزار و ۵۰۰ تومان درخرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد، بیان کرد: براین اساس اقلامی نظیر شکر، برنج و غیره در واحد‌های صنفی که مورد تأیید اتاق اصناف باشد، تأمین خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع شکر وجود ندارد، گفت: با توجه به ذخیره سازی مناسب محصول، تمامی شرکت‌ها و اتحادیه‌هایی که مواد اولیه شان شکر است، با تأیید سازمان صنعت و معدن استان می‌توانند شکر مورد نیاز خود را تأمین کنند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان تهران از توزیع میوه تنظیم بازار از ابتدای هفته در میادین میوه و تره بار خبر داد و افزود: امسال ۳ هزار و ۳۰۰ تن سیب مرغوب دماوند و ۴ هزار و ۵۰۰ تن پرتقال تامسون از قبل تامین و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده بود که از روز شنبه توزیع میوه‌های تنظیم بازار در سازمان میادین میوه و تره بار و شهرستان‌های تابعه با بازرسی سازمان صنعت و معدن و جهاد کشاورزی توسط مباشران تعاون روستایی در حال توزیع است.

کوهستانی با اشاره به اینکه نرخ سیب و پرتقال تنظیم بازار ۱۵ درصد کمتر از قیمت خرده فروشی است، بیان کرد: براساس ابلاغیه ستاد تنظیم بازار، هر کیلو سیب مرغوب دماوند با نرخ ۷ هزار و پرتقال تامسون ۴ هزار تومان به صورت خالص فروشی و بدون احتساب وزن سبد در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ذخیره سازی مناسب اقلام اساسی مورد نیاز شب عید به خانوار‌ها توصیه می‌شود که به هیچ عنوان در بحث خرید شتاب زده عمل نکنند، چرا که با توزیع کالا‌های تنظیم بازار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف منتخب جای هیچ‌گونه نگرانی مبنی بر آشفتگی و نوسان قیمت در بازار نیست.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار مسئول تامین بازار محصولات نیست، بیان کرد: ستاد تنظیم بازار به عنوان متولی امر مسئول تأمین ذخایر استراتژیک و توزیع در زمان مناسب به منظور جلوگیری از آشفتگی قیمت و حباب کاذب در بازار است.

کوهستانی در پایان تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار در مواقعی که قیمت‌ها بی‌حساب و کتاب در بازار افزایش می‌یابد، با عرضه ذخایر خود بازار را به تعادل می‌رساند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: برنج تنظیم بازار دماوند شب عید جزئیات عکس فیلم بیمارستان یک زن خودکشی جوان حادثه مصدوم دختر سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران

رضا غلامی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام مازندران گفت: یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در ۶ ماه گذشته در استان توزیع شد.

او درباره عملکرد اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران از مهرماه سال گذشته تاکنون، گفت:با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته، این شرکت نسبت به انعقاد قرارداد ۴ هزار و ۸۹۸ تن مرغ با اتحادیه، شرکت‌های تعاونی، زنجیره‌های تولیدی و تولیدکنندگان عمده اقدام کرد که ۲ هزار و ۸۳۱ تن مرغ تحویل سردخانه‌های پشتیبانی امور دام استان شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام مازندران با بیان اینکه علیرغم مشکلات زیاد در تامین گوشت قرمز منجمد در سال گذشته این اداره کل نسبت به توزیع ۱۵۱ تن گوشت گوساله منجمد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرد و توانست در کنترل بازار گوشت قرمز موثر باشد، افزود: برای حمایت از مصرف کنندگان، ۸۵۵ تن گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شد که در تنظیم بازار این کالا نقش مهمی داشت.

او گفت: با توجه به حجم بالای تولید گوشت مرغ در استان با هماهنگی این اداره کل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۲۶ هزار تن گوشت مرغ گرم برای میدان بهمن تهران ارسال شد که تاثیر بسزایی در کنترل قیمت مرغ در ایام پایانی سال در استان تهران داشت.

غلامی افزود: از موجودی گوشت مرغ منجمد در سردخانه‌های استان و از محل خرید، هزار و ۹۴ تن به سایر استان‌ها ارسال شد که برای کنترل بازار گوشت مرغ منجمد در کشور نیز اثربخش بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران گفت: این اداره کل در این مدت ۱۰۱ هزار تن نهاده به مرغداران و دامداران استان توزیع کرد که ۵۰ درصد آن کنجاله بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت