Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون افزون بر سه هزار هکتار از مراتع شهرستان های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلامحسین تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استان های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند در این استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده و در همان بدو ورود در مراتع درحال مهار است.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مرحله بعدی حمله ملخ در این استان در راه است که بر این اساس پیش بینی می شوند 15 هزار تا 20 هزار هکتار از زمین ها برای مقابله با این آفت نیاز به سمپاشی داشته باشند.
وی با بیان اینکه دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه ،غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند، ادامه داد: برای مقابله جدی با ملخ صحرایی ضروریست اعتبارات ملی و استانی به موقع تخصیص یابد.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي مبارزه با ملخ صحرايي سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر