Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در تلاش هستند با پاکسازی کامل مناطق غربی بخش «خب و الشعف»، امنیت را تا حدود زیادی در جاده «الجوف - صعده» برقرار کنند.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی در شمال یمن در روزهای گذشته با درگیری‌های سنگین و نفس گیر میان مزدوران چند ملیتی سعودی و نیروهای یمنی در صحرای الاجاشر در محور شمال غرب استان الجوف همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرها از محور جنوب غرب استان الجوف حاکیست، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در روزهای اخیر عملیات گسترده و وسیعی را علیه نیروهای مزدور سعودی در بخش «المتون» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در گام نخست این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را در هم بشکنند و پس از درگیری‌های سنگین منطقه «مجتمع المتون» را بازپس بگیرند و به کنترل درآورند.

دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان پاکسازی منطقه «مجتمع المتون» کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در جریان درگیری‌ها نیز خسارت‌های سنگینی را به تجهیزات نظامی مزدوران وارد کردند.

بخش راهبردی المتون از محور جنوبی با بخش «المصلوب» و از محور جنوب شرقی با بخش «الحزم» و از محور شرقی با بخش «خب والشعف» در ارتباط است و تسلط کامل نیروهای یمنی بر این بخش می‌تواند از نفوذ مزدوران جلوگیری کند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از بخش «خب و الشعف» در مرکز استان الجوف خبر می‌رسد، نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق در منطقه «اسطر» موفق شدند مزدوران سعودی را در کمین تله‌های انفجاری گرفتار کنند و ضربات مهلکی به آنان وارد آورند.

نیروهای مزدور سعودی درصدد بودند با عبور از منطقه «اسطر»، عملیاتی را علیه نیروهای یمنی انجام دهند اما تحرکات آنان در این محور رصد شد و در نهایت ناکام ماندند؛ شماری از مزدوران در جریان این کمین کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله همچنین عملیات غافلگیرکننده ای را علیه مزدوران رژیم سعودی در منطقه «سلبه» در بخش «خب و الشعف» انجام دادند و خسارت‌های سنگین مالی و جانی به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در تلاش هستند با پاکسازی کامل مناطق غربی بخش «خب و الشعف»، امنیت را تا حدود زیادی در جاده «الجوف - صعده» برقرار کنند.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر، بخش‌های «رط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه» به همراه بخش‌هایی از غرب خب والشعف، المتون و المصلوب در کنترل رزمندگان مقاومت انصارالله و ارتش یمن است.

به گزارش مشرق، بخش‌های شرقی و مرکزی خب و الشعف، شرق المصلوب و المتون به همراه بخش‌های «الخلق، الغیل، الحزم» در اشغال مزدوران سعودی است و درگیری‌ها برای بازپس گیری این مناطق ادامه دارد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی الجوف تحولات منطقه تحولات یمن مزدوران سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر

چهره طلایی‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی جام‌ تختی در اهوار مشخص شد.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی با برگزاری دیدارهای فینال به پایان رسید. در مهم‌ترین دیدارهای برگزارشده دانیال سهرابی، دارنده مدال طلای امیدهای جهان و برنز بازی‌های آسیایی در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم مقابل علی دارابی با نتیجه پنج بر یک به برتری رسید و به عنوان قهرمانی دست یافت.

در فینال وزن ۶۳ کیلوگرم نیز کشتکار با نتیجه شش بر چهار از سد کارن اصلانیان دارنده ۳ برنز اروپا از ارمنستان گذشت.

در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم نیز شاهین بداغی با نتیجه سنگین ۱۲ بر یک‌ مقابل اشکان سعادتی‌فر تن به شکست داد.

نتایج دیدارهای فینال ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم:حسین بیژنی ۲ - محمد حسیوند پناهی ۶

۶۳ کیلوگرم:کارن اصلانیان (ارمنستان) ۴ - محمد مهدی کشتکار ۶

۷۲ کیلوگرم: دانیال سهرابی ۵ - علی دارابی یک

۸۲ کیلوگرم: شاهین بداغی یک - اشکان سعادتی فر ۱۲

۹۷ کیلوگرم: شایان حبیب زارع ۴ - هایک خلویان (ارمنستان) یک

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • به بهانه باخت ۵-۰ چلسی مقابل آرسنال؛ مروری بر سنگین‌ترین شکست‌های دوران مربیگری پوچتینو
  • علی البلیهی به سمت الهلالی ها یورش برد | شعار هواداران علیه مدافع باتجربه؛ مقصر حذف ما، تویی!