Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@14:19:16 GMT

قیمت روز دلار و انواع ارز‌ امروز سه شنبه ۹۷/۱۲/۲۸

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۱۲۰

قیمت روز دلار و انواع ارز‌ امروز سه شنبه ۹۷/۱۲/۲۸

سرویس اقتصادی فردا: جزئیات قیمت دلار و انواع ارز در 28 اسفند 97 منتشر شد
قیمت ارز مسافرتی امروز ۹۷/۱۲/۲۸
 شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روز‌های قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۴ هزار و ۹۱۹ تومان و ۳ ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۵ هزار تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشور‌های همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشور‌ها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارز‌های خریداری شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل: گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ در مورد کشور‌هایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

 

قیمت دلار در بانک‌ها امروز ۹۷/۱۲/۲۸
بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارز‌های خانگی، در ماه‌های قبل، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارز‌های مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت قیمت ارز از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارز‌های مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۲ هزار و ۵۱۸ تومان و ۴ ریال، قیمت یورو را ۱۴ هزار و ۲۰۵ تومان و ۲ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۶ هزار و ۶۲۰ تومان و ۸ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت خرید امروز دلار نسبت به دیروز ثابت بود، ولی قیمت خرید یورو و پوند در بانک‌ها نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است.

 

قیمت ارز در صرافی ملی امروز ۹۷/۱۲/۲۸| قیمت دلار بازهم ثابت ماند

صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری، ۱۲ هزار و ۸۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۸۴۰ تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل تغییری نداشته است.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان است.

۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

 

قیمت روز ارز‌های دولتی ۹۷/۱۲/۲۸|نرخ ۲۴ ارز افزایشی شد

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی در جریان قیمت‌گذاری ارز‌های دولتی موجود در معاملات امروز دوشنبه ۲۷ اسفند ماه، اعلام کرد:نرخ ۲۴ ارز از جمله یورو نسبت به روز دوشنبه افزایش و قیمت ۱۵ واحد پولی مانند پوند کاهش یافت، نرخ دلار و ۸ ارز دیگر نیز ثابت بود.

برهمین‌اساس، قیمت دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۲۰۰ تومان تعیین شد؛ البته دولت اعلام کرده با دستور رئیس جمهور قیمت دولتی دلار آمریکا تا فروردین ۹۸ ثابت خواهد بود، به همین علت ماه‌هاست که قیمت دلار تغییر نکرده است.

قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی ۴۷۶۵ تومان، درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و پوند انگلیس نیز ۵۵۷۷ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارز‌های دولتی فروخته می‌شود.

در ادامه نرخ سایر ارز‌های موجود در مرکز مبادلات ارزی را مشاهده می‌کنید:

فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۹۷۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۵۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۱۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۸۷ ریال، روپیه هند ۶۱۵ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۳۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۹ هزار و ۹۵۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۷۴۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۰۶ ریال.

دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۸۱۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۱۱ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۶۸۴ ریال، روبل روسیه ۶۵۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۸۴۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۹۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۸۰۸ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۵۴ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۱۹۹ ریال.

یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۳۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۴۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲۵۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲ هزار و ۶۸۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۰۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۱۵۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۶۲ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۶۷۳ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۵۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۹۰۷ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۷۹ هزار و ۵۷۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت ارز بانک مرکزی صرافی ها قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روند شاخص ارزی در تعطیلات هفته قبل برخلاف گذشته کاهشی بود. به‌طور معمول در روزهای تعطیل و نیمه‌تعطیل فعالان افزایشی با استفاده از عمق کم معاملات اقدام به رشد نرخ ارز می‌کنند، اما در چند روز گذشته این اتفاق رخ نداد و نرخ فردایی دلار کاهشی ثبت شد. همچنین در روزهای اخیر انتشار یک خبر جدید از سوی سازمان امور مالیاتی نیز احتمال بازگشت رونق به بازار طلا را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند معاملات فردایی دلار در بازار تعطیل روز شنبه کاهشی بود. به عقیده برخی از کارشناسان میل بازار ارز غیررسمی به افت قیمت است. پس از تخلیه هیجانات و ریسک‌های سیاسی بازار در هفته‌های اخیر نرخ ارز غیررسمی دچار یک افت قیمت چشمگیر شد. به‌طور مثال قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که برای ساعاتی در کانال ۷۰ هزار تومانی قیمت خورده بود تا رقم ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافت. این افت قیمت چشمگیر سبب شد برخی از فعالان ارقام پایین‌تر را نقطه ورود مناسب جهت خرید دارایی تلقی کنند و در نتیجه یک تقاضای جدید وارد بازار شد. پس از ورود تقاضای مذکور شاخص‌های ارزی دچار اصلاح نرخ شدند و قیمت دلار آزاد مجددا به کانال ۶۲ هزار تومانی بازگشت. اما مشاهدات به عمل آمده از روند معاملات این ارز گویای آن است که نرخ به سطوح قیمتی پایین‌تر میل می‌کند. عمدتا در روزهای تعطیل، معامله‌گران خرد با استفاده از غیبت معامله‌گران کلان اقدام به رشد نرخ در بازار فردایی می‌کنند. اما این در حالی است که در روز شنبه نه تنها این اتفاق صورت نگرفت، بلکه نرخ‌های فردایی از آخرین نرخ نقدی هفته گذشته نیز پایین‌تر ثبت شد. به عقیده برخی از تحلیلگران کاهش ریسک‌های سیاسی در کنار وجود سیگنال‌هایی از بهبود شرایط منطقه سبب شده تا چشم‌انداز نرخ ارز برای برخی از فعالان بازار با ثبات یا کاهشی باشد. گفتنی است که هر برگ اسکناس دلار در بازار غیررسمی روز پنج‌شنبه با حدود ۱۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. این در حالی است که نرخ ارز مذکور در بازار فردایی روز شنبه در بازه قیمتی ۶۱هزار تا ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان ثبت شد.

منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1229468 برچسب‌ها دلار

دیگر خبرها

  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • نرخ ارز امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ جدول
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت