Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:47:56 GMT

تمامی قارچ های خودرو خوراکی نیستند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۱۳۶

تمامی قارچ های خودرو خوراکی نیستند

شهرکرد- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشتر قارچ های خودرو که در فصل بهار در مناطق پربارش استان رویش می کند، سمی و مصرف آن خطرناک است و خوراکی نیست.

ابراهیم شیرانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اینکه برخی فروشندگان دوره گرد تمام گونه های قارچ را خوراکی می دانند، صحیح نیست چرا که بررسی کارشناسان نشان می دهد تشخیص قارچ سمی و غیر سمی تنها در آزمایشگاه امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد : تشخیص قارچ سمی و خوراکی از ظاهر آنها غیرممکن است،از این رو توصیه می‌شود از مصرف قارچ خودرو خودداری شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از مسمومیت تعدادی از گردشگران و ساکنان محلی به واسطه مصرف قارچ‌های سمی طی سالهای گذشته خبر داد.
وی، از تشکیل کارگروه اطلاع رسانی در این زمینه به مردم در شهرستانهای کوهرنگ ، اردل و کیار که مناطق عمده رویش قارچ های وحشی است، خبر داد و گفت : ماموران هلال احمر ، علوم پزشکی، منابع طبیعی و سازمان جهادکشاورزی در این کارگروه عضو هستند.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگلها تشکیل می دهد که رقمی معادل 86.5 درصد از سطح این استان است.
6199/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید