Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@09:18:54 GMT

ونزوئلا به روسیه نفت صادر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۲۵۹

ونزوئلا به روسیه نفت صادر می‌کند

ونزوئلا ممکن است نفتی که پیش از این به مقصد آمریکا صادر می‌کرد را به روسیه و سایر کشورها ارسال کند.

به گزارش ایسنا، مانوئل کِوِدو، وزیر نفت ونزوئلا و رئیس شرکت PDVSA که امسال ریاست اوپک را برعهده دارد، در حاشیه دیدار کمیته نظارتی اوپک پلاس در باکوی آذربایجان به رویترز گفت: ونزوئلا که اواخر ژانویه با تحریم‌های نفتی آمریکا روبرو شد، درباره این که نفتش را به چه منطقه‌ای روانه کند، تصمیم خواهد گرفت و یکی از اهداف اصلی این کشور، تقویت روابط با روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه یکی از حامیان و متحدان دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در جنگ قدرت در این کشور آمریکای لاتین است که صاحب بزرگترین ذخایر نفتی جهان است. در حالی که آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور دولت موقت به رسمیت شناخته‌اند، روسیه سالهاست که میلیاردها دلار در قالب وام و سرمایه گذاری به ونزوئلا سرازیر کرده است.

در نشانه دیگری از روابط نزدیک میان مادورو و روسیه، مانوئل کِوِدو در باکو اعلام کرد که اوایل ماه میلادی آینده برای گشایش دفتر شرکت PDVSA، به مسکو خواهد رفت. رئیس جمهور ونزوئلا ماه جاری دستور داد دفتر این شرکت از لیسبون به مسکو منتقل شود.

وزیر نفت ونزوئلا همچنین اظهار کرد بندر خوزه که پایانه اصلی صادرات نفت ونزوئلا است، به فعالیت عادی بازگشته است. قطعی گسترده برق در ونزوئلا که اخیراً روی داد، تولید نفت و عملیات فرآوری نفت و همچنین فعالیت پایانه صادرات نفت این کشور را متوقف کرده بود.

رویترز هفته گذشته گزارش کرده بود بیش از شش میلیون بشکه نفت ونزوئلا در ۱۱ نفتکش که قرار بود به آمریکا صادر شود، به دلیل تحریم‌های واشنگتن در آتلانتیک سرگردان هستند. شرکت PDVSA خواستار پیش پرداخت برای محموله‌های نفتی شده اما شرکت‌های آمریکایی به دلیل تحریم‌های دولت این کشور، قادر نیستند به PDVSA پول پرداخت کنند و ملزم شده‌اند پول نفت را به حسابی واریز کنند که در اختیار مخالفان دولت ونزوئلا است.

این وضعیت باعث شد پالایشگاه‌های آمریکایی والرو انرژی و سیتگو پیشنهاد کنند نفت که پیش از تحریم‌ها بارگیری شده بود، پس داده شود و شرکت شورون نیز نتوانست پول نفتی که خریداری کرده بود را پرداخت کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ونزوئلا روسیه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت‌های برزیل و ونزوئلا آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق شهر رفح در نوار غزه را محکوم کردند و از جامعه بین‌المللی، سازمان‌ها و شورای امنیت سازمان ملل خواستند بر بی‌تفاوتی نسبت به نقض حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه غلبه کنند.

دیروز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی پس از درخواست از ساکنان برای تخلیه، عملیات نظامی را در بخش‌های شرقی رفح آغاز کردند. جنبش فلسطینی حماس اعلام کرد که با مفاد توافق آتش‌بس غزه که از سوی مصر و قطر پیشنهاد شده بود، موافقت کرده، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم این آتش‌بس را غیرقابل قبول خواند. گفته می‌شود هم‌اکنون بیش از یک میلیون فلسطینی در این شهر پناه گرفته اند.

وزارت خارجه برزیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «دولت برزیل آغاز عملیات نیروهای مسلح اسرائیل در شهر رفح در نوار غزه را محکوم می‌کند. با این اقدام نظامی و بالابردن عمدی سطح تنش‌ها در نوار غزه که هم‌اکنون بیشترین تراکم جمعیتی را دارد، اسرائیل علی‌رغم درخواست جامعه بین‌المللی از جمله نزدیک متحدانش، بار دیگر عدم پایبندی‌اش به اصول اولیه حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نشان می‌دهد.

ونزوئلا دیگر کشور آمریکای لاتین نیز اعلام کرد که «ونزوئلا قاطعانه بمباران شهر رفح در جنوب نوار غزه را از سوی دولت صهیونیستی اسرائیل محکوم می‌کند؛ دولتی که همچنان به سیاست توسعه‌طلبانه و جنایتکانه نظامند در این منطقه را ادامه می‌دهد؛ شهری که هم‌اکنون جایگاه و محل اسکان ۱.۴ میلیون به‌زور آواره‌شده فلسطینی است.

کد خبر 6099221

دیگر خبرها

  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع