Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه ادعای خود مبنی بر اینکه این کشور و ایران به طور مشترک عملیات نظامی علیه جدایی طلبان کرد را انجام می دهند، تکرار کرده است. این امر به رغم آن است که رسانه های ایران به نقل از مقامات نظامی این موضوع را تکذیب کرده اند.

شبکه TRT ترکیه روز گذشته به نقل از وزیر کشور ترکیه سلیمان سویلو گفته بود: «امروز، در ساعت 8 صبح، ترکیه همراه با ایران، اولین عملیات مشترک را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اما بعد از آن خبرگزاری فارس گزارش داد که مقامات نظامی دخالت در این عملیات را تکذیب کرده اند. فارس به نقل از یکی از منابع نظامی ایران گفت: «ارتش ترکیه عملیات علیه گروه ستیزه جوی PKK انجام داد اما نیروهای مسلح ایران بخشی از این عملیات نبودند.»

این منبع افزود: «نیروهای مسلح ایران با هر گروهی که قصد ایجاد ناامنی در کشور ما را داشته باشند، به شدت برخورد خواهند کرد»

با این حال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در روز گذشته 18 مارس مجددا برهمکاری ایران در این عملیات تاکید کرد و گفت این عملیات ناظر بر هدف قرار دادن ستیزه جویان حزب غیر قانونی کارگران کردستان (PKK) است و افزود که این اولین نوع از این عملیات بود و امیدوار است که عملیات های بیشتری در این خصوص ادامه یابد.

جزئیات این عملیات و محل وقوع آن مشخص نشده است. اما نشریه حریت ترکیه خبر داده است که پیش از این مقاما ترکیه در خصوص برگزاری این عملیات مشترک با ایران رایزنی کرده بودند ولی این برای اولین بار است که به شکل رسمی به آن اشاره میکنند.

هرچند سویلو نگفته است که مکان دقیق برگزاری این عملیات کجا بوده اما رئیس جمهور ترکیه اردوغان قبلا بیان کرده بود که این عملیات احتمالا علیه شورشیان کرد مخفی شده در خاک عراق خواهد بود.

این در حالی است که در روز گذشته دو نظامی عراقی توسط شورشیان PKK در سنجر کشته شده اند. به گفته وزارت دفاع عراق این حادثه در زمانی رخ داده که در یک پست بازرسی در شمال عراق خودروی نظامیان PKK از سوی بازرسان عراقی متوقف شده بود. در این درگیری 5 نظامی PKK مجروح شده اند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایران ترکیه عملیات مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت که به ترکیه سفر کرده به طور رسمی استقبال کرد.

در این مراسم سواره نظام از خودروی رسمی الصباح در مقابل مجتمع ریاست جمهوری استقبال و خودرو را تا دروازه پروتکل اسکورت کردند.

رئیس جمهور اردوغان در ورودی اصلی مجتمع بش‌ تپه از الصباح استقبال کرد.

پس از حضور اردوغان و الصباح در محل برگزاری مراسم، سرود ملی دو کشور نواخته شد.

امیر کویت با گفتن «سلام سرباز» از گارد تشریفاتی دیدن کرد.

اردوغان و الصباح هنگام معرفی هیأت‌ های خود به یکدیگر، در مقابل پرچم ترکیه و کویت روی پله‌ ها دست دادند و خبرنگاران نیز عکس گرفتند.

کد خبر 6099740

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه ماه آینده
  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟