Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@12:28:37 GMT

شکوفه باران بهار و میلاد فرزند کعبه

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۹۲۸

عطر بهاران در هوا پیچیده و شکوفه ها یک به یک بر شاخسارها روییده، زمین حال نفس کشیدن پیدا کرده و درختان میل قدکشیدن، آبی آسمان به کَرم بر زمین، باران رحمت بارانده و خورشید تابان به محبت، گرمای جانفزا ارزانی آدمیان و کوه و دشت و دَمَن کرده، وه که چه زیباست فصل روییدن و خلعت سبز پوشیدن طبیعت.

در بهاران، دیدن صنع خداوندی و لطف حضرت لطیف در زنده کردن دوباره زمین و جان دادن به ریاحین و جوشاندن زلال چشمه ها از دل مادر طبیعت، حال اندیشیدن و شُکر مدام را در جان ها پرورانده، شمیم دل انگیز عطر بهاران حال عاشقی و دل سپردن را در دل پیر و جوان زنده کرده، بلبلان شوق نغمه سرایی و شاعران حال غزل خوانی دارند، کران تا کران از باغ و بوستان و جنگل گرفته تا دامن کوه های سر به فلک ساییده، سرسبزی و خرمی موج می زند و چشم ها را به مهمانی «نوروز» فرا می خواند، سفره پربرکت زمین بیش از هر زمان گسترده و پر از نعم الهی است و خلق خدا همه مهمان این پهن خوان کرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطافت بهار و عطر شکوفه های رنگارنگ فصل نو شدن و زایش و مهربانی؛ مسیر خوب دیدن و مهرورزی و مروت با دوستان و مدارا و نیکورفتاری با همنوعان را گل آذین و عطرآگین و هموارتر کرده، پس به شکرانه این «تحول» طبیعی، ما هم جان هایمان را به نور معرفت و دانایی، دل هایمان را به زلال شفقت و مهربانی و دست هایمان را به برکت دستگیری و بخشندگی و نیکوکاری متبرک کنیم و در این هنگامه «داد» و «دهش» و بخشش طبیعت و شکوفه باران و سرسبزی زمین و آسمان حضرت رب العالمین دل و جان تازه کنیم به خوش کردن دل عزیزانی که دست هایشان برای چیدن «سفره هفت سین» و «تحویل» سال نو خالی است.

و لباس نو بپوشانیم از سر انسانیت و برادری و نوع دوستی بر قامت فرزندان عزیز خانواده های کم بضاعت وطنمان، بی منت بچینیم بر سفره خالی پدران و مادران آبرومند و کم برخوردار طعامی و غذایی سرشار از عشق و مهربانی، بتابیم همچو آفتاب بهاری گرم و لذت بخش بر سر و خانه یتیمان این سامان تا در این نوروز که شرفی مضاعف پیدا کرده به ولادت سراسر سعادت مولای متقیان، امیرمومنان علی (ع) این مولای مهربانی و دستگیری و نیکوکاری و یتیم نوازی و تندیس عزت و شرف و پرهیزکاری وین برترین خلق عالم بعد از رسول خاتم (ص) در این «عید در عید»، عیدیمان را امضای نامه مسلمانی و شیعه بودنمان قرار دهد و تا اینکه به برکت رجب و میلاد حضرت مولا این فرزند کعبه و خانه خدا، حضرت «رب ودود» همه روزهای زندگی مان را در دنیا تا نوشیدن از حوض کوثر به دست مولا، عید و «نوروز» اراده فرماید و در بهار بی خزان بهشت اش همنشین بندگان صالح اش فرماید. چنین نوروز و میلاد فرزند کعبه مبارک باد.

کورش شجاعی

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زمین سفره هفت سین شیعه طبیعت نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس

تصویری از فرونشست زیرگذر میدان امام حسین (ع) واقع در هسته مرکزی شهر یزد بعلت بارش شدید باران در فضای مجازی وایرال شده است.

منبع: همشهری آنلاین

tags # یزد سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران + عکس
  • تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران
  • عکس/ فرونشست زمین بر اثر بارش باران در یزد
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران