Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:11:22 GMT

یک لحظه هیجان یک عمر پشیمانی/ آتش وسیله بازی نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۰۲۸

یک لحظه هیجان یک عمر پشیمانی/ آتش وسیله بازی نیست

آئین چهارشنبه آخر سال طی سال‌های اخیر با غفلت از خطرمواد متحرقه، آغاز سال جدید را به کام برخی خانواده‌ها تلخ کرده است.

 خبرگزاری - شبستان، سمیه بشارتی؛ جشن چهارشنبه آخر سال یکی از آئین‌های اصیل ایرانی است که از دیرباز تاکنون ماندگار بوده و با رسومات متفاوتی بنا به مناطق جغرافیای در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این آئین بنا بر یک رسم قدیمی از غروب آخرین روز سه‌شنبه سال که شب چهارشنبه است آغاز می‌شود، بر این اساس با روشن کردن آتش به وسیله کاه و پریدن از روی آتش به نوعی این حرکت را رفع بیماری و تندرستی وسلامتی در سال نو که در پیش دارند از معبود خواهانند.

 

اما این آئین قدیمی رفته رفته با ورود مواد متحرقه خطرناک و پیشرفته به آتش‌سوزی و معضلی برای جامعه به ویژه خانواده‌ها تبدیل شده است، متاسفانه سالانه بسیاری از جوانان بر اثر سانحه آئین چهارشنبه آخر سال نقض عضو شده و یا فوت می‌کنند.

در گیلان نیز این آئین در شهر و روستا برگزار می‌شود و با وجود تبلیغات و آگاهی گسترده رسانه‌ها و اورژانس متاسفانه باز شاهد سوختگی بسیاری از هموطنان هستیم.

 

در این زمینه گفتگوی ویژه‌ای با پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و بابک رمضانی،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت انجام شده است،

 

آمادگی ۴۶۰ امدادگر در آئین سنتی چهارشنبه آخر سال

«پیمان اسدی» با تاکید براینکه شهروندان در چهارشنبه آخر سال مراقب فرزندان خود باشند، گفت: بی‌توجهی به این امر ممکن است یک عمر پشیمانی برای فرد و خانواده رقم بزند.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان افزود: اورژانس گیلان با 460 امدادگر در آماده‌باش کامل حوادث احتمالی قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مرخصی تمامی همکاران اورزانس در چهارشنبه آخر سال لغو شده و در آماده باش کامل قرار دارند تصریح کرد: در شهرهای بزرگ 4 آمبولانس مستقر شده است.

 

اسدی اذعان کرد: در چهارشنبه‌سوری سال گذشته 142 نفر در گیلان دچار آسیب و سوختگی شده بودند که در مقایسه با سال 96، هفت درصد کاهش یافت.

 

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای اسفند امسال تاکنون بر اساس آمار دریافتی 13 نفر بر اثر انفجار مواد محترقه آسیب جانی دیده و به اورژانس مراجعه کرده و خدمات لازم به آسیب دیدگان ارائه شد.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان تصریح کرد: سال جدید را برای خود و خانواده تلخ نکیند.

 

*۳۲۰ آتش‌نشان در آماده باش کامل قرار دارند

«بابک رمضانی» اظهار کرد: جهت جلوگیری از هرگونه آتش‌سوزی چهارشنبه آخر سال سازمان آتش‌نشانی گیلان در آماده باش کامل قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت با بیان اینکه 320 آتش‌نشان آماده‌باش هستند گفت: این نیروها در 14 ایستگاه و با 70 دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه‌سنگین در شهر رشت در اماده باش کامل قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: آموزش‌های لازم در این زمینه به دانش‌آموزان توسط ماموران آتش‌نشانی ارائه شده و امیدورایم با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته چهارشنبه آخر سال بدون هیچ سوختگی در استان گزارش شود.

 

رمضانی اذعان کرد: امسال نیروی انتظامی نیز در کنار ماموران آتش‌نشانی در شهر رشت جهت ایجاد آرامش و نظم فعال خواهد بود.

 

 

 

 


 

 

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان دیدار با مراجع مجلس ایام نوروز مراجع شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل سال نو چهارشنبه سوری آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید

توماس توخل اعتقاد دارد بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید چهره دیگری از خود به نمایش می‌گذارد

طرفداری | در چارچوب هفته سی‌ودوم بوندسلیگا، اشتوتگارت با ارائه یک نمایش عالی توانست در خانه خود با نتیجه 3-1 از سد بایرن مونیخ بگذرد تا باواریایی‌ها مجبور باشند با این شکست تلخ خود را برای بازی مهم مقابل رئال مادرید آماده کنند.

به نقل از اسکای؛ حال توماس توخل در کنفرانس خبری پس از بازی درباره دلیل شکست خوردن‌شان مقابل اشتوتگارت و عملکردشان صحبت کرده است. از نظر او، می‌توانستند نتیجه دیگری در این بازی رقم بزنند. توخل گفت:

می‌توانستیم جلوی این شکست را بگیریم. ما در نیمه دوم موقعیت‌هایی داشتیم و در دقایق پایانی نیز تمرکز نداشتیم. با این حال، باید از این بازی خیلی سریع عبور و فراموشش کنیم زیرا چهارشنبه یک بازی مهم در پیش داریم.

توخل درباره اینکه آیا شرایط‌شان برای بازی مقابل رئال مادرید متفاوت خواهد بود، گفت: 

بله %100؛ پس از تمام شدن مصاحبه‌های پس از این بازی، من دیگر یک دقیقه هم وقتم را برای آن تلف نمی‌کنم. 

توخل درباره اینکه چرا مانند کارلو آنچلوتی به‌جای ترکیب اصلی از بازیکنان تعویضی استفاده نکرد، گفت: 

وقتی بازیکنان کافی داشته باشید، می‌توانید این‌کار را انجام دهید. 

توخل درباره وضعیت رافائل گریرو، گفت: 

او به هیچ عنوان احساس خوبی ندارد و در حال حاضر با عصا راه می‌رود. به احتمال زیاد نتواند به بازی مقابل رئال مادرید برسد. 

توخل درباره وضعیت ماتیاس دلیخت، گفت: 

او امروز به صورت انفرادی در مونیخ تمرین کرد و فردا هم به تمرینات تیمی اضافه می‌شود. خواهیم دید آیا برای بازی چهارشنبه آماده خواهد بود یا خیر. 

توخل درباره مصدومیت‌های زیاد بازیکنان بایرن در این فصل، گفت: 

قبل از این بازی با تیم پزشکی جلسه داشتیم و آن‌ها مشخص کردن که این بازیکن می‌تواند 60 دقیقه بازی کند، دیگری 30 دقیقه، یکی دیگر هم 60 دقیقه و این یکی هم اصلاً نمی‌تواند بازی کند. این خلاصه‌ای از فصل ما بود، گریرو قرار بود مقدار دقایق مشخصی بازی کند تا برای بازی چهارشنبه آماده باشد اما اکنون با عصا راه می‌رود. اریک دایر نیز پیش از بازی کمی درد احساس می‌کرد اما دلیل تعویض شدن او چیز دیگری بود. سر او ضربه خورده بود و نمی‌توانستیم ریسک کنیم. سپس روی اوپامکانو که قرار نبود بیش از 30 دقیقه بازی کند، ریسک کردیم.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ابهام بزرگ بایرن برای بازی مرگ و زندگی برنابئو
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • ادعای ستاره بایرن: به رئال فکر می‌کنیم، نه باخت!
  • مهدی طارمی اینزاگی را هیجان زده کرد
  • ویدئوی هیجان انگیز از لحظه پیدا شدن یسنا
  • آئین عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در ورامین
  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • آنچلوتی: سخت بود چون همه حواس‌ها به بایرن است
  • پشیمانی عجیب بایرن: شاید توخل بماند!
  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم