Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای پناهندگان نروژ از افزایش تعداد قربانیان غیر نظامی در دو شهر حجه و تعز یمن از زمان اجرایی شدن آتش‌ بس در الحدیده و توافقنامه استکهلم خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اخبار الیمن، این شورا در ارزیابی حملات علیه غیر نظامیان در سه ماهه اخیر گفت:  تعداد قربانیان در حجه و تعز از زمان اجرای آتش بس در الحدیده و توافقنامه استکهلم دوچندان شده است بطوریکه ۱۶۴ و ۱۸۴ تن به ترتیب در این دو شهر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد عبدی، رئیس قطری این شورا گفت: در حالیکه خشونت و حملات هوایی در شهر الحدیده طی ماه‌های اخیر به شکل گسترده‌ای کاهش یافته اما درگیری در دیگر بخش‌های کشور شدت یافته است که تاثیر ویران‌کننده‌ای بر غیر نظامیان دارد.

به گفته وی، بعد از چهارسال جنگ همچنان غیر نظامیان روزانه در معرض قتل و آسیب در منازل و خودروها و در بازارها و محل کار قرار می‌گیرند بطوریکه از ۱۸ دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون ۷۸۸  غیر نظامی در تمام مناطق کشور در پی بمباران کشته و زخمی شدند.

این شورا افزود، حدود۱,۶۳۱  خانه، ۳۸۵ مزرعه، ۴۷ مغازه  و ۱۳ مدرسه در طول این مدت هدف حمله قرار گرفتند که این امر وضعیت انسانی را بدتر کرده و موجب قحطی و ترک مدارس از سوی کودکان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است

وزیر خارجه آمریکا با تاکید دوباره بر لزوم حفاظت از جان غیرنظامیان در حمله به رفح، گفت تا وقتی رژیم صهیونیستی طرح معتبری در این راستا اراده نکرده، آمریکا نمی‌تواند از حمله به رفح حمایت کند.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هنوز «طرح قابل‌اعتمادی برای حفاظت از غیرنظامیان» در حمله به رفح ارائه نکرده، گفت: «در نبود چنین طرحی، ما نمی‌توانیم از عملیات نظامی گسترده در رفح حمایت کنیم، زیرا آسیب‌های آن قابل‌قبول نیست.»

پس از آنکه رژیم صهیونیستی از قصد خود برای حمله به شهر رفح خبر داد، انتقادات بین‌المللی نسبت به کشتار غیرنظامیان در جنگ غزه افزایش یافت و فشارها علیه عملکرد دولت بایدن در حمایت از تل‌آویو هم به میزان چشمگیری تشدید شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا مجددا به رغم مانع‌تراشی اشغالگران در مسیر تبادل اسیران که چند ماه است با میانجیگری قطری-مصری-آمریکایی مورد مذاکره قرار گرفته است، این رژیم را مبرا کرد و بار دیگر ادعای بی‌اساس خود مبنی بر مانع تراشی حماس در این معامله را تکرار کرد.

بلینکن گفت منتظر موافقت حماس با آتش‌بس و آزادی اسیران صهیونیست هستند و بار دیگر در اظهاراتی جانبدارانه و بدور از واقعیت تنها مانع بین ساکنان نوار غزه و آتش‌بس را حماس دانست.

آنتونی بلینکن در اندیشکده مک‌کین عادی‌سازی با عربستان و تشکیل کشور مستقل فلسطین

بلینکن که این اظهارات را در نشستی با میزبانی «اندیشکده مک‌کین» مطرح کرد، با اشاره به سفر اخیر خود به منطقه و دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، گفت: «او (بن سلمان) تصریح کرد که قصد دارد در مسیر عادی‌سازی روابط (با اسرائیل) گام‌هایی بردارد» اما شروطی دارد.

به گزارش «فرانس ۲۴» رژیم صهیونیستی تمایل زیادی به عادی‌سازی روابط خود با عربستان سعودی دارد و ریاض تشکیل کشور مستقل فلسطین را به‌عنوان یکی از شروط اساسی خود مطرح کرده است. این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و چهره‌های راست افراطی در کابینه وی با این امر مخالف هستند.

با این حال، بلینکن با شرط عربستان برای عادی‌سازی روابط گفت آمریکا هم‌زیستی رژیم صهیونیستی و فلسطین را ممکن می‌داند، اما به این شرط که تضمین‌های امنیتی به اسرائیل ارائه شود. به گفته بلینکن، راهکار ۲ دولتی امکان اجرایی‌شدن دارد، اما ابتدا باید به مساله فلسطین رسیدگی کرد. او گفت اگر تضمین‌های امنیتی کارآمد به رژیم صهیونیستی ارائه شود، وجود کشور فلسطین را ممکن می‌داند.

بلینکن در حالی بر تعهد واشنگتن برای تضمین امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از آغاز جنگ غزه تا امروز حدود ۳۵ هزار فلسطینی در حملات نظامیان این رژیم به شهادت رسیده‌اند و بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند.

روابط چین و آمریکا

بلینکن همچنین در این نشست به تنش‌های میان آمریکا و چین پرداخت و گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا «مدیریت مسؤولانه» روابط واشنگتن و پکن را یکی از وظایف خود می‌داند.

او در یک کنفرانس خبری در نشست اندیشکده مک‌کین گفت: «حدود یک سال قبل به چین سفر کردم، وقتی که با یکدیگر فاصله زیادی داشتیم. فکر می‌کنم بایدن مدیریت مسؤولانه رابطه با چین را وظیفه خود می‌داند. ما با چین در رقابت تنگاتنگی هستیم و تا وقتی این رقابت عادلانه باشد، آمریکا با آن مشکلی ندارد.»

بلینکن با تاکید بر اهمیت روابط دوجانبه با پکن برای واشنگتن، گفت جلوگیری از بدل‌شدن این «رقابت» به «مناقشه» برای آمریکا بسیار مهم است.

او گفت: «تلاش ما در وهله اول این است که گفت‌وگوهای متداول را در تمامی سطوح برقرار کنیم و برقراری ارتباطات نظامی یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است. ما به دنبال حوزه‌هایی هستیم که حتی بتوانیم با چین همکاری داشته باشیم.»

وزیر خارجه آمریکا با اذعان به اختلافات گسترده میان ۲ کشور، گفت احیای همکاری پکن و واشنگتن می‌تواند به درک تفاوت‌های هر کشور از سوی دیگری کمک شایانی کند.

انتهای پیام

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با ۵ بالگرد
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر