Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:31:36 GMT

ورود بیش از یک میلیون و ۲۳۸ هزار نفر زائر به مشهد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۱۷۸

ورود بیش از یک میلیون و ۲۳۸ هزار نفر زائر به مشهد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فروزان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ اسفند ماه یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۹۹۹ نفر به مشهد وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۲.۷ درصد افزایش دارد که ۱۰۸ هزار و ۶۹۵ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۶۱ هزار و ۶۲۹ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده‌اند که با رشد ۶ دهم درصدی همراه بوده است همچنین آمار زائرانی که از طریق فرودگاه به مشهد وارد شده‌اند نیز ۳۰ هزار و ۱۵۹۵ نفر بوده که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد کاهش دارد.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود در روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفند ماه به مشهد وارد شده‌اند هم یک میلیون و ۳۸ هزار و ۵۱۶ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۳.۳ درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: در ارتباط با آمار ورودی زائرین به استان نیز حدود یک میلیون و ۸۷۷ هزار و ۱۰۹ نفراز ۲۵ تا ۲۷ اسفند وارد شده‌اند که این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ دهم درصد رشد دارد.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۱۶۱ هزار و ۶۴۸ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده‌اند و ۶۱ هزار و ۶۲۹ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند و آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند نیز ۳۰ هزار و ۲۵۲ نفر بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی تاکید کرد: زائران و مسافرانی که با وسایل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ تا ۲۷ اسفند ماه به استان وارد شده‌اند هم یک میلیون ۶۲۳ هزار و ۵۸۰ نفر بوده است.

کد خبر 4571997

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی فروزان استانداری خراسان رضوي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • اعزام یک هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره