Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۱۳ هزار تومان است.

وی فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان در خرده فروشی‌ها را غیر منطقی دانست و افزود: با توجه به کمبود و نبود نظارت بر واحدها، خرده فروشان با نرخ‌های دلخواه اقدام به عرضه محصول می‌کنند که این امر هیچ ارتباطی به مرغدار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی پور تولید روزانه تخم مرغ در کشور را ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: سالانه ۲۰۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازار‌های هدف صادر شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: با وجود پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعدد برای رفع ممنوعیت صادرات، تا کنون به نتیجه‌ای نرسیدیم که استمرار این روند بر زیان مرغداران دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: صادرات تخم‌مرغ تنها راه حل تعادل قیمت/ ورشکستگی مرغداران در راه است

وی نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۰۰ و ذرت یک هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ بالای ۴ هزار و ۷۰۰ و ذرت یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان به مرغداران در بازار آزاد عرضه می‌شود.

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای مرغدار را بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان حداقل یک هزار و ۴۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، اما با دلار آزاد ذرت و کنجاله سویا به مرغداران عرضه می‌شود که از این رو انتظار می‌رود مدیریت جدی تری در بازار نهاده صورت گیرد.

وی در پایان با انتقاد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی موجب شده تا حداقل قیمت هر شانه تخم مرغ به ۳۰ هزار تومان برسد.

انتهای پیام/

فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان در خرده فروشی‌ها را غیر منطقی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات مرغداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز