Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:25:23 GMT

پلیس برای تامین امنیت مسافران ریلی در آماده باش است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۷۴۳

پلیس برای تامین امنیت مسافران ریلی در آماده باش است

تهران- ایرنا- فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: نیروهای پلیس راه آهن در سراسر شبکه ریلی با تمام توان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است چرا که با شروع سفرهای نوروزی، تعداد دو میلیون و 200 هزار نفر با قطار سفر می کنند که نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش یافته است.

به گزارشایرنا از پلیس، سرهنگ حشمت اله ملکی روز سه شنبه با تشریح برنامه های پلیس راه آهن در نوروز 98 افزود: با تلاش شبانه روزی و جهادی کارکنان پلیس راه آهن کشور، در ایام نوروز امنیت اماکن، ابنیه، منازل سازمانی متعلق به راه آهن، سالن های مسافری، قطارهای مسافری و 102 ایستگاه در طول 13 هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور تامین و در این خصوص از گشت موتوری و خودرویی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده پلیس راه آهن به تشکیل قرارگاه نوروزی فرعی ابوذر در ستاد این پلیس در هماهنگی با پلیس پیشگیری ناجا اشاره کرد و گفت: هدایت ستادی و فرماندهی برای برقراری نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروزی، از 25 اسفند 97 تا 18 فروردین 98 صورت می گیرد.
این مقام انتظامی، اجرای طرح های متعدد انتظامی در ایام نوروز با هدف ارتقای بیش از پیش امنیت خطوط ریلی را از جمله اقدامات پیش بینی شده توسط این پلیس عنوان کرد و افزود: در این راستا اجرای طرح وحدت با هدف اعزام پلیس به داخل قطارهای مسافری به منظور پیشگیری از وقوع جرایم اجرایی می شود. همچنین طرح فجر به منظور برخورد با تهدیدات امنیتی در سطح ایستگاه های مهم و مسافرپذیر در دستور کار قرار دارد.
سرهنگ ملکی به عملکرد یکساله پلیس راه آهن کشور اشاره کرد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خطوط ریلی، پلیس راه آهن در سال 97 توانست به افزایش 255 درصدی کشف کالا و ارز قاچاق از نظر ارزش ریالی دست یابد و این روند با قوت ادامه دارد.
فرمانده پلیس راه آهن کشور با اشاره به کشف انواع جرایم در سطح ایستگاه های راه آهن، گفت: وقوع جرایم نسبت به سال گذشته کاهش داشته و در سال 97 با افزایش 60 درصدی کشف سرقت، جعل و کلاهبرداری در سطح ایستگاه های راه آهن کشور مواجه بودیم.
ملکی اضافه کرد: در سال 97 در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر از خطوط ریلی، 144درصد افزایش کشفیات داشته ایم. ماموران پلیس راه آهن کشور موفق به کشف بیش از 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مسیرهای ریلی کشور شدند. به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده های احتمالی از ارائه مدارک مسافرتی خود شامل گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی و کارت عابر بانک به افراد غیر مسئول و همچنین از دریافت هرگونه بسته، وسایل و امانات مشکوک از افراد ناشناس خودداری کرده و مراتب را سریعاً به پلیس اعلام کنند.
سرهنگ ملکی از مسافرانی که قصد مسافرت از طریق خطوط ریلی به شهرهای کشور یا خارج از کشور دارند، در خواست کرد: بلیت خود را از دفاتر فروش مجاز تهیه و از مراجعه به واسطه ها و شبکه های اینترنتی غیر مجاز خودداری کنند. در تعطیلات نوروزی مسافران در ایستگاه های راه آهن در زمان های پیک سفر امکان دارد با کمبود تاکسی مواجه شوند و احتمال سوء استفاده افراد تحت عنوان مسافربر شخصی و سرقت بار آنان وجود دارد، به شهروندان و مسافران توصیه می شود حتما برای انتقال به سطح شهر از تاکسی های معتبر استفاده کنند.
فرمانده پلیس راه آهن کشور توصیه کرد: مسافران از گذاشتن طلا، اشیا و وسایل قیمتی خود در داخل چمدان ها خودداری کنند و برای تامین نظم و امنیت پایدار و پیشگیری از سوء استفاده مجرمان با پلیس راه آهن همکاری کنند.
اجتمام *9105 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ناجا پليس راه اهن نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در کنار آماده‌باش همه گروه‌های عملیاتی و فنی، هماهنگی‌های لازم برای استقرار و ورود دیزل ژنراتورهای سیار به مدار انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های عملیاتی در کنار مراکز برگزاری آزمون نیز مستقر شده بودند، اضافه کرد: در چند روز گذشته بررسی شبکه‌های تأمین برق مراکز و حوزه‌های امتحانی از جمله اقداماتی بود که به منظور اطمینان از پایداری شبکه برق مراکز برگزاری کنکور سراسری انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت توانیر ضمن تأکید بر وضعیت مطلوب و پایداری شبکه‌های توزیع برق اظهار کرد: سامانه فوریت‌های برق همچون همیشه به صورت شبانه روزی و در صورت بروز هرگونه خاموشی و خسارت ناشی از حوادث به شبکه برق آماده دریافت گزارش بودند تا در صورت گزارش‌های احتمالی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص شبکه و پایداری برق شهروندان و به ویژه مراکز برگزاری آزمون اقدام کنند.

کد خبر 6089235 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است