Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:37:22 GMT

101 تن گوشت منجمد در قشم توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۷۷۷

101 تن گوشت منجمد در قشم توزیع می شود

قشم - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی قشم گفت: از ابتدای نوروز سال آتی 70 تن مرغ منجمد و 31 تن گوشت قرمز منجمد در 2 مرحله بین قشموندان توزیع می شود.

به گزارش ایرنا، مالک یزدان‌ پناه رز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در همین مدت 200 تُن میوه شامل 100 تُن پرتقال و به همین میزان سیب به ترتیب با قیمت‌های 42 هزار و 68 هزار ریال بین شهروندان قشمی توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هشدار داد: بنا بر اعلام سازمان جهانی خواربار و کشاورزی، نوروز آینده احتمال هجوم حجم زیادی از ملخ‌های صحرایی به قشم وجود دارد که با توجه به حضور جمع زیادی از گردشگران در این جزیره، باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
مدیر جهاد کشاورزی قشم تصریح کرد: در سال‌ جاری 14 پروانه فعالیت صنایع تبدیلی جدید با جذب سرمایه‌ای بالغ بر 700 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای 300 نفر در قشم صادر شد.
وی افزود: امسال با همکاری دستگاه‌های کاشف در سال‌ جاری حدود 2 تُن محصولات کشاورزی قاچاق در قشم کشف و با توجه به نداشتن مجوزهای بهداشتی لازم و وجود آفات و بیماری‌های گیاهی در این محصولات، همه آنها امحا شدند.
یزدان‌پناه سهمیه پلاک‌کوبی شترهای جزیره قشم در سال‌جاری را 500 نفر اعلام و ابراز داشت: تا کنون 60 درصد از سهمیه قشم تحقق یافته و این در حالی است که در مجموع 2 هزار نفر شتر در قشم وجود دارد.
وی با اشاره به جانمایی چهار منبع ذخیره آب و آبخور دام در روستاهای گوری، دوربِنی، گَوَرزین و جزیره لارک گفت: با وجود اینکه تخصیص اعتبار طرح‌های عمرانی جهاد کشاورزی در سطح روستاها محقق نشد، 210راس دام برای اصلاح نژاد و اصلاح و نوسازی 10 هکتار از باغات جزیره آغاز شد که هم اینک 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی قشم عملیاتی‌شدن طرح تولید توت فرنگی به روش هیدروپونیک در سه هکتار با سرمایه هشت میلیارد ریال را یکی دیگر از طرح‌ های سال جاری قشم در حوزه کشاورزی برشمرد و افزود: احداث گلخانه‌های کوچک در مقیاس کمتر از 300 مترمربع از طرح ‌های جدید است که تا کنون 10 متقاضی در این زمینه شناسایی شد.
وی ادامه داد: در کنار آموزش‌های انفرادی، 20 کارگاه آموزشی مجموعا با بیش از هزار نفر ساعت با هدف آموزش مستمر جامعه هدف و سرمایه‌گذاران در سال 97 برگزار شده است.
یزدان‌پناه گفت: امسال همچنین با هدف توسعه باغات و با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم حدود 6 هزار اصله نهال نخل خرما به ‌صورت رایگان وهمراه با ارایه آموزش‌های لازم به کشاورزان اهداء شد.
بیش از 500 هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و 6 هزار و 620 بهره بردار در این بخش فعال هستند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.
7500/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گوشت منجمد نوروز قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد اولیه خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سمیه سلیمی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت‌ماه است، اظهار داشت: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح 53 هزار و 166 هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ 28 هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی، مزارع کلزار، گندم، جو، سبزی و صیفی جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را 18 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سطحی معادل 15 هزار و 500 هکتار از باغات گل محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: در زیربخش دامی خسارت وارد شده به 180 راس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، 16 تن علوفه و خوراک دام و 30 باب جایگاه دام، در مجموع 217 میلیارد ریال برآورد شده است. 

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس بیان کرد: 180 کیلومتر جاده بین مزارع، 60 کیلومتر کانال آبرسانی، 21 رشته قنات، 2 طرح تغذیه مصنوعی و 31 هزار مترمربع تاسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و 550 میلیارد ریال است. 

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح 153 کیلومتر را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران