Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:02:59 GMT

ثبت چهل و دومین وقف گیلان در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۶۸۲۸

ثبت چهل و دومین وقف گیلان در سال جاری

کریمی گفت: یک واقف رشتی با وقف یک دستگاه آپارتمان چهل و دومین وقف استان گیلان را در سال جاری به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «حمیدرضا کریمی»اظهار کرد: چهل و دومین وقف گیلان در سال جاری در بلوار دیلمان شهرک گلسار رشت به ثبت رسید.

وی اعلام کرد: دکتر شهریار علی اکبر نیا، واقف اهل رشت یک دستگاه آپارتمان خود را وقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت افزود: ارزش این ملک موقوفه 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیت وقف این نیکوکار رشتی، برگزاری مراسم 14 معصوم، دهه اول محرم و آخر صفر و کمک به مراسم مذهبی هیئت های مذهبی شهر رشت است.

کریمی اعلام کرد: این هشتمین وقف شهرستان رشت در سال جاری است.

وی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در 30 بقعه متبرکه شهرستان رشت گفت: 12 مبلغ اعزامی از قم در برگزاری این طرح با اوقاف رشت همکاری می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت از راه اندازی پنج ایستگاه همه واقف باشیم در بقاع مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: ایام نوروز با توجه به حضور بسیاری از مردم متدین و مومن استان گیلان همراه با زائران  و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه فرصت تبلیغی مناسبی است.

 وی  اعلام کرد: مبلغان اعزامی و بومی در خیمه های معرفت و ایستگاه همه واقف باشیم ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و تبلیغ کننده فرهنگ متعالی وقف به عنوان یکی از مولفه های سبک زندگی اسلامی هستند.

شهرستان رشت 400 موقوفه و چهار هزار و 500 رقبه دارد.

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: سال نو چهارشنبه سوری ایام نوروز خبرگزاری خبرگزاری شبستان شبستان جنوب کرمان عید نوروز بازار شب عید مسجد طراز اسلامی هفته وقف وقف جدید فرهنگ وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان