Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: در ایام نوروز در مناطق گردشگری پر تردد استان سایت‌های سیار نصب می‌شود تا مشترکین با مشکل مواجه نشوند. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهراد سهرابی امروز در نشست خبری با بیان اینکه برای ایام نوروز در مناطق گردشگری پر تردد استان سایت‌های سیار نصب می‌شود تا مشترکین با مشکل مواجه نشوند، اظهار داشت: همچنین این امکان برای مشترکین همراه اول مهیا شده و می‌توانند از طریق وای فای خدمات اینترنتی خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اغلب مناطق استان ارائه خدمات مربوط به تلفن همراه به نحو مطلوب است تا مشترکین هر اپراتور بتوانند خدمات خود را دریافت کنند افزود: در صورت هرگونه مشکل مشترکین تلفن همراه می‌توانند با سامانه پاسخگویی 9990، مشترکین ایرانسل با سامانه 700 و همچنینی مشترکین سامانه رایتل با شماره 200 به صورت رایگان تماس بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند. 

سهرابی با تاکید بر اینکه مشترکین هر اپراتور می‌توانند در صورت عدم پاسخگویی سرویس‌های اپراتور خود مشکلات و شکایات خود را از طریق سامانه 195 مطرح کنند افزود: براساس آمارها بیشترین مشکل کیفیت آنتن‌دهی و ارائه خدمات اینترنتی است که براساس نوع جمعیت این مشکل در اپراتور همراه اول بیشتر گزارش شده است.

دستور وزیر ارتباطات برای بازگردانی تعرفه اینترنت موبایلرومینگ ملی تلفن همراه ملی‌تر شد/اشتراک سرویس اینترنت اپراتورهااضافه‌شدن بسته اینترنت به هدایای تولد همراه اول

سهرابی همچنین گفت: در حال حاضر دسترسی به اینترنت پرسرعت در استان فارس در 102 شهر و 1800 روستا فراهم‌ شده است که همین مسئله زمینه را برای کسب‌وکارهای نوپا نیز فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد این است تا در حوزه زیرساخت، شکاف دیجیتالی را بین شهر و روستا کاهش دهد، افزود: این مسئله سبب می‌شود تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

فرشید ایزدی، مدیر مخابرات منطقه فارس نیز در این نشست گفت: این مجموعه آماده سرویس‌دهی و ارائه خدمات مخابراتی به مردم این استان و همچنین میهمانان نوروزی در ایام تعطیلات سال نو است.

وی اظهارداشت: مخابرات منطقه فارس با افزایش ظرفیت شبکه آنتن دهی تلفن همراه در مراکز پُر ترافیک و گردشگری استان آماده خدمات‌رسانی است.

ایزدی افزود: با هدف تداوم ارائه خدمات ارتباطی به شکل مطلوب به مشترکان، اقدام به تخصیص برنامه زمان‌بندی برای فعالیت دفاتر خدمات ارتباطی در تمام نقاط استان کرده‌ایم و شهروندان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی گفت: نیروهای فنی مخابرات منطقه فارس در ایام تعطیلات نوروز به شکل تمام وقت آماده رفع خرابی و مشکل تلفن ثابت و همراه هستند همچنین سامانه 20117 آماده ثبت خرابی تلفن ثابت شهروندان استان فارس است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار

امروزه تلفن‌های همراه به عنوان یکی از ابزار‌های ارتباطی اساسی و بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. اما این پیشرفت فناوری همراه با تهدیدات امنیتی نیز همراه است.

از جمله بزرگ‌ترین تهدیدات امنیتی برای تلفن‌های همراه، بدافزار‌ها هستند. بدافزار‌ها می‌توانند اطلاعات حساس شما را دزدیده، از طریق آنها به حریم شخصی شما نفوذ کرده و حتی عملکرد دستگاه شما را مختل کنند.

در این مقاله، به بررسی راهکار‌های جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار می‌پردازیم.

۱. نصب آنتی‌ویروس:

نصب یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر روی تلفن همراه از راه‌های اصلی جلوگیری از آلوده شدن به بدافزار است. این نرم‌افزار‌ها می‌توانند تهدیدات امنیتی را تشخیص داده و حذف کنند و به شما امکان بررسی منظم دستگاه خود را برای شناسایی بدافزار‌ها فراهم می‌کنند.

۲. به‌روزرسانی سیستم‌عامل و برنامه‌ها:

به‌روز بودن سیستم‌عامل و برنامه‌های موجود بر روی تلفن همراه از اهمیت بسیاری برخوردار است. تولیدکنندگان نرم‌افزار‌ها به طور منظم به روزرسانی‌های امنیتی را ارائه می‌دهند که حاوی اصلاحاتی برای رفع آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف امنیتی هستند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که سیستم‌عامل و برنامه‌های شما به طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند.

۳. دانلود از منابع معتبر:

استفاده از منابع معتبر برای دانلود و نصب برنامه‌ها و فایل‌ها بر روی تلفن همراه از مواردی است که می‌تواند از آلوده شدن به بدافزار جلوگیری کند. فروشگاه‌های رسمی مانند Google Play Store و کافه بازاز برنامه‌ها را از نظر امنیتی بررسی می‌کنند و برنامه‌های مشکوک را حذف می‌کنند. همچنین از دانلود برنامه‌ها و فایل‌ها از منابع ناشناخته و ناامن نظیر گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های متفرقه خودداری کنید.

۴. مراقبت از اطلاعات حساس:

از نگهداری اطلاعات حساس خود بدون دقت درتلفن همراه خود خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه‌هایی که اطلاعات حساس شما را دریافت می‌کنند، از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات شما به طور مطمئن ذخیره می‌شوند.

 ۵. لینک‌های ناشناس را باز نکنید:

روی لینک‌های ناشناسی که در قالب پیامک و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی ممکن است برای شما ارسال شود خودداری کنید. برخی از این لینک‌ها از شما در خواست می‌کنند تا اپلیکیشن‌های جعلی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

جمع بندی:

آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار یک تهدید جدی برای امنیت شخصی و اطلاعات حساس است. با اتخاذ راهکار‌های مناسب مانند استفاده از نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس، به‌روزرسانی منظم سیستم‌عامل و برنامه‌ها، دانلود از منابع معتبر و مراقبت از اطلاعات حساس و عدم کلیک بر روی لینک‌های ناشناس می‌توانید از آلوده شدن تلفن همراه خود به بدافزار جلوگیری کنید و امنیت خود را تقویت کنید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • همراه پرخرج
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه