Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-اتحادیه اروپا پس از رایزنی‌های سیاسی با ایران درباره مسائل منطقه‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی طرف‌ها بر اهمیت توافق استکهلم و اجرای فوری آن به‌ویژه در بندر الحدیده تاکید کردند.

 اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه به همراه چهار کشور اروپایی و ایران در پنجمین نشست خود در بروکسل در رایزنی‌هایی سیاسی درباره مسائل منطقه خاورمیانه با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، در این بیاینه آمده است: این نشست به سرپرستی هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای پنجمین بار در این فرمت و با حضور فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس در سطح مدیران سیاسی برگزار شد. هیات ایرانی نیز تحت سرپرستی حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران در این نشست حضور داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: رایزنی‌ها در این نشست روی وضعیت انسانی و سیاسی کنونی در یمن متمرکز بود. تمامی طرف‌ها بر حمایت قوی خود از ادامه روند تحت سرپرستی سازمان ملل با رهبری مارتین گریفیت، نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کردند و اهمیت توافق استکهلم و اجرای هرچه سریع‌تر آن به‌ویژه در بندر الحدیده را مورد تاکید قرار دادند.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود افزود: همچنین شرکت کنندگان در جریان آخرین نتایج کنفرانس بروکسل در حمایت از آینده سوریه و منطقه و پیگیری روند مذاکرات آستانه در خصوص سوریه قرار گرفتند.

طرف‌های شرکت کننده علاوه‌ بر این توافق کردند در آینده نزدیک بار دیگر با همین فرمت با یکدیگر دیدار کنند.

هلگا اشمید نیز در پیامی توئیتری ضمن اعلام برگزاری این نشست با ایران و چهار کشور اروپایی تاکید کرد که رایزنی‌های بسیار مهمی را درباره یمن انجام داده و بر اهمیت اجرای توافق استکهلم تاکید کرده‌اند.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رایزنی گروسی و امیر عبداللهیان در تهران
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره