Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: طرح «راهوند» نوروز 98 با هدف ارتقای نشاط اجتماعی و تحرک افراد در پیاده راه ها و گذرگاه های پایتخت اجرا می شود.

زینب نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت نوروز 98 اظهارداشت: این طرح به طور کلی با بهره مندی از هنر نقاشی، موسیقی، فرهنگ، بازی یا تفریح میان فضای شهری و فعالیت مردم در مسیر رفت و آمد آنان ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طرح راهوند در شهر تهران با نگاه به بازی های قدیمی همچون «لی لی» و «ماز» و سایر بازی های مورد علاقه شهروندان در کف زمین طراحی شده است.
نصیری افزود: با توجه به ارزیابی های انجام شده کم تحرکی و چاقی یکی از مسائل اصلی پایتخت است و امیدواریم با اجرای این طرح، شهروندان غیرمستقیم برای بهره مندی از محیط ها و فضاهای شهری و پیاده روی ترغیب شوند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران، افزایش سرزندگی و نشاط در شهر و فاصله گرفتن از شهر خودرو محور را از دیگر اهداف طرح راهوند برشمرد و اظهارداشت: این طرح در بیش از 25 نقطه از سطح شهر تهران در قالب پیاده راه ها، گذرگاه ها و نوروزگاه ها اجرا می شود.
وی، بلوار کشاورز، خیابان برادران مظفر، تقاطع توانیر، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان راه آهن، میدان منیریه، محوطه دریاچه خلیج فارس، بوستان ملت، چهارراه پارک وی، میدان تجریش، باغ فردوس، میدان صنعت، خیابان خوردین، خیابان استخر، بوستان پلیس را از جمله مکان هایی عنوان کرد که طرح راهوند اجرا شده است.
نصیری با اشاره به اینکه طرح راهوند در مناطق 6 و 11 در بیش از دو یا سه نقطه اجرا شده، ابراز امیدواری کرد: این طرح سال آینده به صورت گسترده در تمامی معابر و محلات شهر تهران اجرا شود.
وی با اشاره به تولید کتاب «سلامت در سفر» اظهارداشت: در این کتاب تلاش شده نکات لازم و ضروری در حوزه ارتقای سلامت و ایمنی در سفر برای شهروندان تهرانی، مسافران نوروزی، خانم های باردار، بیماران قلبی و عروقی، دیابتی و راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های شایع در سفر آموزش داده شوند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: چگونگی انتخاب وسایل مورد نیاز در سفر، انتخاب کوله پشتی، چادر مسافرتی، کیسه خواب، ایمنی منزل، ایمنی خودرو، حوزه امداد و نجات از دیگر موارد مطرح شده در کتاب سلامت در سفر است.
نصیری افزود: این کتاب به صورت الکترونیک و چاپی در اختیار تمامی مناطق شهرداری قرار گرفته که در ایستگاه های نوروزی، نوروزگاه ها و پیاده راه ها و مناطق پیش بینی شده، توزیع شود.
وی، جشن های عید دیدنی را از دیگر برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت نوروز عنوان کرد و گفت: این جشن ویژه افراد دارای معلولیت در منطقه 10 با حضور این افراد و انجمن های مردم نهاد حوزه معلولیت و ویژه سالمندان و نوه های آنان با حضور کانون های سالمندان شهر تهران نیمه دوم فروردین برگزار می شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: روز جوان، جشن عید دیدنی ویژه جوانان با حضور اعضای کانون های جوانان شهر تهران برگزار می شود.
نصیری اظهارداشت: پیش از نوروز در اسفندماه، در تمام 352 خانه سلامت در سطح محلات شهر تهران، کارگاه های آموزشی در حوزه تغذیه سالم در نوروز، چهارشنبه سوری، خانه تکانی سالم و موضوع های متعدد در این حوزه برگزار شده و در فروردین نیز کارگاه های آموزشی متناسب با موضوع تدارک دیده شده است.
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این همایش که  به همت  سپاه سلماس  از ورودی شهر  تا امام زاده برگشاد در مسافت ۵کیلومتری برگزارشد.

شرکت کنندگان با گرامیداشت هفته سلامت  یاد وخاطره شهدای  سلامت را  گرامی داشتند وبرضرورت توسعه ورزش‌های همگانی تاکید کردند.

در پایان این همایش به قید قرعه جوایری به شرکت کنندگان اهدا شد.

دیگر خبرها

  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است