Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@09:35:36 GMT

ثبات نرخ دام زنده در بازار

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۷۷۰۲

مقدسی از ثبات نرخ دام زنده در بازار خبر داد و گفت: هر کیلو گوساله نر زنده با نرخ ۳۰ تا ۳۲ هزارتومان از دامداران خریداری می‌شود. ناطقان: احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از قیمت نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۷۵۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان است که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگرچه پشتیبانی امور دام بخشی از نیاز مرغداران و دامداران را با نرخ مصوب در بازار عرضه می‌کند، اما به سبب ذخایر استراتژیک نمی‌تواند جوابگوی صد درصد نیاز تولید کنندگان باشد.

مقدسی قیمت تمام شده هر کیلو شیر خام را بالای ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که کارخانه‌های لبنی هر کیلو شیرخام را با نرخ مصوب ۲ هزار تومان از دامداران خریداری می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی گاوداران تک نرخی شدن ارز را تنها راه حل کنترل قیمت در بازار دانست و افزود: دولت با تک نرخی شدن ارز و پرداخت مابه التفاوت آن به مردم از سودجویی برخی فرصت طلبان جلوگیری می‌کند.


وی از ثبات نرخ دام زنده نسبت به هفته‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو گوساله نز زنده با نرخ ۳۰ تا ۳۲ هزارتومان از دامداران خریداری می‌شود، در حالیکه قیمت گوشت با افزایش چشمگیر به بیش از ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان در بازار رسیده است.

مقدسی اختلاف چشمگیر تولید تا مصرف ناشی از سودجویی دلالان و واسطه گری و ممنوعیت صادرات دام زنده و خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور را عامل اصلی افزایش قیمت گوشت در بازار اعلام کرد.

این مقام مسئول اختلاف قیمت ارز آزاد با دولتی را معضلی برای اقتصاد کشور برشمرد و گفت: با توجه به اختلاف قیمت دلار با ریال، امکان جلوگیری از قاچاق دام از مرز‌های کشور وجود ندارد به طوریکه براساس شنیده‌ها بیش از یک میلیون راس دام زنده از کشور قاچاق شده است.

وی قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله را ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که به سبب گپ بین تولید کننده تا مصرف کننده، گوشت با نرخ‌های بالاتری در بازار عرضه می‌شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان با انتقاد از واردات دام زنده برای تنظیم بازار تصریح کرد: با توجه به خروج دام‌های ژنتیکی از طریق قاچاق، مخالف واردان دام زنده هستیم، از این رو تقاضا داریم با تک نرخی شدن ارز، از خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور جلوگیری شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ثبات نرخ ، دام زنده ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ثبات نرخ دام زنده بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد

یک تولیدکننده سیمان اعلام کرد: ارزان فروشی سیمان صادراتی باعث شد بعد از عراق، کشور امارات عربی متحده نیز واردات سیمان و کلینکر از ایران را به استناد قوانین ضد دامپینگ با گذاشتن تعرفه گمرکی ۶۷ درصدی عملاً ممنوع نماید. - اخبار اقتصادی -

ابراهیم غلام زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه متأسفانه با سیاست گذاری های اشتباه در بازار صادراتی عراق باعث از دست رفتن این بازار بزرگ شده‌ایم، گفت: در حال حاضر علاوه بر کشور امارات ، سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچون کویت و عمان نیز در صدد اعمال محدودیت به استناد قوانین ضد دامپینگ هستند.

وی افزود: به دلیل تفاوت قیمت سیمان داخلی و قیمت های جهانی سیمان که یک اختلاف حدوداً 50 درصدی دارند، واسطه‌ها سیمان را به قیمت داخلی خرید کرده و با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف صادر می‌نمایند  و این باعث آسیب به بازارهای صادراتی سیمان ایران شده است.

این تولیدکننده سیمان تصریح کرد: پیش از این صادرات سیمان صرفاً توسط کارخانجات سیمان مجاز بود که همین باعث کنترل بهتر بازارهای صادراتی می شد اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر این ممنوعیت برداشته شده و در حال حاضر هر شخصی می تواند بهر قیمتی صادرات سیمان و کلینکر انجام دهد و به قیمت داخلی خرید نموده و صادر نماید.

به گفته وی، عمده ارزان فروشی صادراتی متأسفانه توسط کارخانجات دولتی و شبه دولتی اتفاق می افتد.

غلام زاده اضافه کرد: در حال حاضر وزارت صنعت معدن تجارت باید با ورود به موضوع قیمت سیمان و کلینکر صادراتی مانع از دست رفتن بازارهای صادراتی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟