Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@02:50:39 GMT

مرگ بیش از 100 هزار کودک یمنی در یک سال

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۱۳۸

صراط:

«طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن امروز (سه شنبه) اعلام کرد، به دلیل تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی و محاصره یمن بیش از 100 هزار کودک یمنی طی یک سال فوت کرده‌‌اند.

به گزارش فارس بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المتوکل در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا اعلام کرد، 50 درصد از بخش بعداشتی یمن در معرض تخریب قرار گرفته و از عمر مفید 97 درصد از تجهیزات بیمارستان‌های این کشور گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: تنها دستگاه رادیوتراپی برای معالجه 40 هزار سرطانی را از دست می‌دهیم؛ ائتلاف در حال ارتکاب جنایت علیه یمنی‌هاست، از ورود تجهیزات پزشکی جلوگیری می‌کند و به این دلیل بسیاری زندگی خود را از دست می‌دهند.

المتوکل سپس اعلام کرد، تنها دستگاه « تصویربرداری رزونانس مغناطیسی(MRI)» در بیمارستان «الثوره» صنعاء علی‌رغم نیاز بسیار به آن در زمان جنگ به دلیل لجاجت ائتلاف سعودی خراب است.

وی ادامه داد، نقش انسانی سازمان ملل در یمن در سطح مسئولیت این سازمان نیست و «کمک‌های سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در بخش بهداشتی» در برابر آزمایشی حقیقی در سال 2019 قرار دارند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به رأس قدرت، هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد

سبحان پنج‌ساله که اهل روستای نارمه شهرستان فلارد چهارمحال‌وبختیاری است یکشنبه در رودخانه خرسان غرق شده و تلاش‌ها برای یافتن این کودک پنج ساله بعد از پنج روز همچنان ادامه دارد.

کد خبر 747997

دیگر خبرها

  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • مرگ دردناک ۲ کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • فیلم/ زخمی شدن کودک فلسطینی در اردوگاه البریج (۱۳+)
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت