Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:20:20 GMT

18 هزار واحد فرآورده های خونی در ایلام تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۲۳۶

18 هزار واحد فرآورده های خونی در ایلام تولید شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون 18 هزار واحد فرآورده خونی در مناطق مختلف این استان تولید و به مراکز درمانی ارسال شد.

به گزارش ایرنا، دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در سال جاری از بین 19 هزار مراجعه کننده برای اهدای خون، 18 هزار نفر واجد شرایط اهدا بود که از این تعداد 300 هزار کیسه خون و فرآورده های خونی تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از افزایش هفت درصدی فرآورده های خونی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 96 خبر داد و افزود: استان ایلام در زمینه اهداء خون جایگاه مناسبی را در بین سایر استان های کشور دارد.
به گفته دهبالایی، 100 درصد نیازهای خونی بیماران ایلام توسط پایگاه انتقال خون استان و تیم های سیار اعزامی به شهرستان ها تامین می شود.
مدیرکل انتقال خون استان ایلام از راه اندازی مرکز ثابت خونگیری در شهرستان های مهران و ایوان خبر داد و یادآور شد: این ایستگاه یک روز در هفته با استقرار تیم خونگیر از متقاضیان خونگیری می کنند.
وی با بیان اینکه در صورت تقاضای دیگر شهرستان ها امکان ایجاد پایگاه ثابت در دیگر نقاط استان وجود دارد، یادآور شد: امسال 20 تیم سیار خونگیری به مناطق مختلف استان ایلام برای دریافت خون از متقاضیان اعزام شدند.
دهبالایی از راه اندازی دستگاه پلاسما فریزیس درمانی با رایزنی های این سازمان در بیمارستان شهید مصطفی خبر داد و گفت: راه اندازی و نصب دستگاه پلاکت فرزیس و احداث ساختمان جامع خون استان از جمله اولویت های این سازمان در سال آینده است.
مدیرکل انتقال خون ایلام نیاز به اهدای خون در تعطیلات نوروز ضروری برشمرد و افزود: برخی افراد همچون بیماران تالاسمی، دیالیز و انواع عمل های جراحی نیاز به دریافت خون و انواع فرآورده های خونی دارند که این نیاز توسط اهداکنندگان تامین می شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود در تعطیلات عید افراد با مراجعه به انتقال نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
بیش از 10 هزار نفر از جمعیت استان را اهداکنندگان مستمر خون تشکیل داده اند.
7172/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون گزارش عملكرد اقدامات انجام گرفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان