Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:48:06 GMT

چهارشنبه سوری را چهارشنبه سوزی نکنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۸۶۲۵

چهارشنبه سوری را چهارشنبه سوزی نکنیم

دکتر ابراهیم شکیبا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید بر اینکه مواد سوختی و ترقه را در مقادیر کم یا زیاد هرگز در منزل نگه داری نکنیم، افزود: همیشه استفاده نادرست و بی رویه از وسایل آتش بازی و روشن کردن آتش های بزرگ حوادث ناگواری را به دنبال دارد.
وی ابا توصیه بر اینکه از آتش زدن لاستیک، کارتن خالی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. چه در واحدهای مسکونی، چه معابر و کوچه و خیابان خودداری نماییم، گفت: کبریت و مواد آتش را باید از دسترس کودکان دور نگه داریم و به فرزندان خود در مورد خطرات بازی با آتش و مواد محترقه و منفجره آگاهی لازم را بدهیم.
وی همچنین توصیه کرد از پارک اتومبیل در کوچه و معابر و جاهایی که امکان آتش بازی در آنجا وجود دارد خودداری کنیم چرا که آتش بازی در نزدیکی وسایل نقیله که حامل بنزین و مواد سوختنی هستند بسیار خطرناک می باشد.
رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه به والدین توصیه کرد در شادی فرزندان دلبندمان مشارکت کنیم و در هنگام مراسم چهارشنبه سوری در کنار آنها باشیم و به بازی آنها نظارت کافی داشته باشیم.
دکتر شکیبا همچنین به صاحبان فروشگاه های مواد شیمیایی و رنگ فروشی ها نیز توصیه کرد از فروش هرگونه مواد آتش زا و شیمیایی به کودکان و نوجوانان خودداری نمایند.
او درادامه تاکید کرد که درب محل هایی مانند انباری، زیرزمین، بالکن و ... که ممکن است کودکان و نوجوانان ترقه و مواد محترقه و منفجره را آنجا نگه داری کنند قفل و به صورت روزانه بازرسی نماییم.
وی همچنین گفت: در صورت روشن کردن آتش توصیه می شود آتش با حجم کم و از موادی باشد که دارای شعله زیاد نباشد ( مانند کارتن، لاستیک و...) و از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند بنزین، نفت، الکل، کاربیت و ... بر روی آتش و همچنین قرار دادن ظروفی مانند کپسول، اسپری، حشره کش ها و ... در کنار یا روی آتش جدا خودداری نماییم.
او با توصیه بر اینکه باید از پرتاب فشفشه و ... بر روی شاخه درختان، پشت بام، بالکن و ... خودداری کنیم، افزود: وجود یک کپسول آتش نشانی پودری در هنگام آتش بازی ضروری است.
وی همچنین یادآوری کرد که قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش مطمئن شده و خاکستر آن را پس از سرد شدن جمع آوری نماییم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: هیچ گونه مواد آتش زا نباید در ظروف شیشه ای و فلزی قرار داد، زیرا در صورت انفجار ذرات آن به اطراف پرتاب و باعث صدمه شدید به افراد می شود.
دکتر شکیبا افزود: از نگهداری وسایل آتش بازی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس و یا کیف جدا' خودداری کنیم.
او توصیه کرد گروه های در معرض خطر همچون بیماران قلبی، سالمندان و مادران باردار در این شب به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.
وی اعلام کرد: در صورت بروز هرگونه آتش یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی سریعا با شماره های 125 (آتش نشانی) و 115 (پایگاه اورژانس) تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهیم.
3033
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بازی دانشگاه علوم پزشکی سالمندان مواد سوختنی نفت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

سرهنگ مجید یگانه پور در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی در زمینه خرید، فروش و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کنند، بلافاصله این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، ۴ نفر را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند، افزود: در روند رسیدگی به این پرونده یک دستگاه خودروی ۴۰۵ نیز توقیف که در بازرسی از آن ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با بیان اینکه متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و انتظار می‌رود تا شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6088271

دیگر خبرها

  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • خودداری کرسپو از اظهارنظر درباره النصر و الهلال
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان