Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: ۲ دستگاه بالگرد با تجهیزات کامل امدادی برای کمک به گرفتاران در سیلاب استان گلستان از تهران عازم گلستان شدند. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، سید مناف هاشمی ظهر امروز در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در گنبدکاووس اظهارداشت: اصلی‌ترین کار در حال حاضر با شرایط بحرانی گنبدکاووس این است که از استان خراسان شمالی تقاضا کنیم تا سرریز سد شیرین‌دره به سمت رودخانه اترک و استان گلستان متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اقدامات مهم دیگر این است که در 48 ساعت آینده به هر شکل ممکن مسیر جاده خوش ییلاق به استان سمنان بازگشایی شود.

استاندار گلستان بیان داشت: همه امکانات و تجهیزات بخش دولتی و خصوصی مانند بیل مکانیکی، لودر و دیگر ماشین آلات مورد نیاز در اختیار راهداری شرق استان گلستان با محوریت گنبدکاووس قرار داده شود.

وی ادامه داد: هرگونه کمبود امکانات و تجهیزات را در اسرع وقت اطلاع‌رسانی کنید تا در صورت لزوم از استان‌های همجوار و تهران وارد شود.

مردم به کمک سیل‌زدگان مازندران بیایندسوخت جایگزین سیل‌زدگان مازندران تأمین می‌شود46 میلیارد ریال از تاسیسات آبرسانی مازندران در سیلاب خسارت دید

هاشمی گفت: تاکنون سپاه نینوا و لشکر 30 گرگان برای کمک‌رسانی وارد میدان شدند و باید از بسیج و نیروهای مردمی برای امدادرسانی به گرفتاران در سیلاب استفاده کرد.

وی بیان داشت: هر اقدامی که از نظر کارشناسی آب منطقه‌ای مورد تائید است هر چه سریع‌تر انجام شود و باید در 4 تا 5 ساعت آینده اقدامات جدی برای نجات جان مردم شهر و روستاهای اطراف گنبدکاووس صورت گیرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جان مردم مهم‌تر از خسارت اراضی کشاورزی است و باید آبها به گونه‌ای هدایت شود که وارد دشت و یا اراضی کشاورزی شده و کمترین خسارت را در حوزه مناطق شهری و روستایی داشته باشیم.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی درپی سیلاب و آب‌گرفتگی دزفول

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، روح الله بهشتی فرد افزود: روند امداد رسانی به خودروهای گرفتار شده در معابر شهری و تخلیه آب منازل مسکونی برای دومین روز پیاپی در پی بارش‌های اخیر توسط آتش نشانان ادامه داشت.

وی ادامه داد: تماس‌های متعددی از گرفتار شدن خودروها در سطح شهر و آبگرفتگی منازل مسکونی به سامانه ۱۲۵ این سازمان اطلاع رسانی شد که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات از پنج ایستگاه عملیاتی به محل‌های گزارش شده اعزام شدند و به شهروندان امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول به ۲ مورد آتش سوزی کنتور برق سه فاز و ریزش ساختمان قدیمی بدون مصدوم اشاره و بیان کرد: بلافاصله تیم‌های عملیاتی به محل‌های گزارش اعزام و رفع خطر کردند.

وی افزود: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی دزفول همچون روز گذشته در مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی حضور داشتند و برای رفع مشکلات بوجود آمده چاره اندیشی کردند.

به گزارش ایرنا بارش بیش از ۱۷۵ میلیمتر باران طی روزهای پنجشنبه و جمعه باعث آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان دزفول شد.

در پی این بارش‌های سیل آسا دبی خروجی سد دز افزایش یافت و دبی رودخانه دز در مقطع شهر دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است از این رو بوستان‌های ساحلی شهر دزفول تعطیل شدند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • تداوم امدادرسانی درپی سیلاب و آب‌گرفتگی دزفول
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز
  • امدادرسانی نجاتگران هلال احمر ایلام به ۵۴ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی 
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان