Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری گلستان گفت:اکنون سرریز سد بوستان و گلستان حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون مترمکعب بر ثانیه است، در صورتی که ظرفیت عبور آب از ۳ رودخانه گنبدکاووس بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب نیست و این موضوع تا چند ساعت آینده سبب آبگرفتگی گنبدکاووس می‌شود. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، میرمحمد غراوی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در گنبدکاووس اظهارداشت: حجم دبی آب سدهای بوستان و گلستان افزایش یافته و به 600 میلیون متر مکعب بر ثانیه رسیده که رودخانه‌های گنبدکاووس ظرفیت عبور این حجم را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت رودخانه‌ها محدود بوده و به 300 میلیون مترمکعب می‌رسد که مازاد این آب به سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی مسیر رودخانه خسارت وارد می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی گلستان بیان داشت: با برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان گلستان تصمیم گرفته شد تا کانال و راه فرعی پیش‌بینی شود و آب مازاد به اراضی دشت و یا اراضی کشاورزی اطراف هدایت شود تا از خسارت‌های احتمالی به مردم جلوگیری شود.

اعزام 2 بالگرد هلال‌احمر برای امدادرسانی به گرفتاران در سیلاب گلستانمردم به کمک سیل‌زدگان مازندران بیایندسوخت جایگزین سیل‌زدگان مازندران تأمین می‌شود

وی ادامه داد: در حال حاضر آبگرفتگی معابر و روستاها در شهرهای گمیشان و بندرترکمن نیز وجود دارد و باید خروج مازاد آب این 2 سد بوستان و گلستان با کارشناسی دقیق صورت گیرد تا آسیبی به این 2 شهر که آب رودخانه به آنجا منتهی می‌شود خسارت وارد نکند.

معاون عمرانی استانداری گلستان گفت: باید مازاد آب هر چه سریع‌تر به دشت و اراضی کشاورزی هدایت شود و در این مسیر اگر نیازی به قطع جاده باشد این کار صورت گیرد تا خسارت جانی در این بحران نداشته باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

دریافت 37 MB کد خبر 6087090

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها