Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: امسال بنا بر اذعان وزیر صنعت، استان مرکزی، استان نخست کشور در راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی بود که رسما اعلام شد و این در همین شرایط سخت اتفاق افتاد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی ظهر امروز در نشست استاندار با بخشداران استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و استان اظهار داشت: سال گذشته، سال سختی را طی کردیم که البته این مختص استان نبود و در سراسر کشور وضعیت به همین شکل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیلی وقت‌ها یک مقدار به صورت بی‌انصافانه مطرح می‌شود که تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام، تاثیری بر شرایط نداشته و همه این شرایط به سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد، البته سوءمدیریت‌هایی هم در برخی مواقع بوده اما واقعیت این است که اگر شرایط فعلی کشور را با شرایط سال گذشته و سال‌های گذشته مقایسه کنیم، به‌ویژه از سال 93 به بعد را می‌بینیم که بدعهدی آمریکا تاثیر بسیار زیادی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: درمجموع سال سختی بود، شاید ما هم آمادگی لازم را برای مقابله نداشتیم، اما با همه این سختی‌ها به این سیاهی و بدی که گفته می‌شود و سیاه‌نمایی‌هایی که مطرح می‌کنند نبود.

فرخی بیان کرد: با تدبیر دولت و تلاش فراوان همه بدنه دولت از بالاترین مقام اجرایی کشور تا سطوح پایین زحمات بسیاری کشیده شد تا شرایط مثبت‌تری فراهم شود، در استان هم بسیار تلاش شد.

وی ادامه داد: امسال بنا بر اذعان وزیر صنعت، استان مرکزی، استان نخست کشور در راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی بود که رسما اعلام شد و این در همین شرایط سخت اتفاق افتاد، به طوری که واحدی مانند آونگان که هفت سال متوقف بود در همین سال سخت راه‌اندازی شد و از تعطیلی واحدهای مختلف جلوگیری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: شاید پیش‌بینی همه ما این بود که تعداد بسیاری به صورت گسترده بیکاری داریم، آمار افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد افزایش داشتیم اما این افزایش در حد بسیار کم نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

افزایش تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان مرکزی

فرخی اضافه کرد: آمار نشان می‌دهد که تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و حدود 10 هزار شغل جدید ثبت‌شده رسمی در داخل استان به وجود آمده است.

وی افزود: تاکنون هم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 40 درصد افزایش شروع بهره‌برداری از واحدهای تولیدی را داشتیم که این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که در داخل استان کار سختی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: اما متاسف هستیم که برخی اوقات فقط سعی بر سیاه‌نمایی است، واقعا الان بیش از هر زمانی به امید نیاز داریم، شعار امسال برای چهلمین سال پیروزی انقلاب که «افتخار به گذشته، امید به آینده» انتخاب شد شعار بسیار خوبی بود، واقعا نظام جمهوری اسلامی برای این کشور و این مردم خدمات بسیاری انجام داده، متاسفانه دشمنان به دنبال این هستند که این را خیلی بی‌ارزش نشان دهند.

افزایش حجم پروژه‌های افتتاحی اقتصادی در استان مرکزی

فرخی بیان کرد: ما به آینده واقعا امیدوار هستیم، همین امسال حجم افتتاح پروژه‌های اقتصادی در حوزه استان مرکزی نسبت به سال گذشته افزایش بسیار خوبی داشته و بیشترین پروژه‌هایی که امسال به دست مسئولان نظام در استان افتتاح شد، پروژه‌های اقتصادی بود، پروژه‌های اقتصادی که مردم در آنها سرمایه‌گذاری کردند، سرمایه‌گذاری یعنی اینکه به آینده امید دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرایط استان هم شرایط خوبی بوده و شاخص‌های مختلفی که به لحاظ سرمایه و به لحاظ اقتصادی وجود دارد، نشان می‌دهد شرایط اقتصادی استان علی‌رغم تمام سختی‌ها شرایط نسبتا خوبی به‌ویژه در مقایسه با وضعیت کلی کشور بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: اما سال سختی را طی کردیم، به‌ویژه این اواخر سال در حوزه تنظیم بازار، با توجه به اینکه هنوز هم متاسفانه آن ساز و کار لازم و سیاست‌ها و استراتژی‌های مشخص برای برخورد با نحوه دخالت دولت در تنظیم بازار به وجود نیامده، یک مقدار دچار تصمیم‌گیری‌های مختلفی بودیم و تصمیم‌گیری‌ها بعضا متناقض با هم بوده است.

جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های استان مرکزی مورد توجه قرار گیردکرمان| تحریم‌های ظالمانه اثر کمی روی وضعیت اقتصادی کشور دارد30 هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها برای راه‌اندازی واحدهای راکد

ابتدای سال 97 شرایط طوفان‌زده‌ای داشتیم

فرخی اضافه کرد: اما همه می‌دانند که کار سختی بوده و برخی اوقات در شرایطی باید تصمیم‌گیری می‌شد که آمار و اطلاعات لازم را نداشتیم و شرایط طوفان‌زده‌ای بود به‌ویژه در ابتدای سال، اما خوشبختانه با صبر و بردباری مردم و درایت مسئولان برطرف شد.

وی افزود: اواسط سال، نگران تامین لاستیک بودیم اما با تلاش‌‌هایی که شد این مشکل برطرف شد و تا حدود بسیار زیادی می‌توان گفت در این زمینه مشکل نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: به سختی در سطح کشور برای تامین مایحتاج مردم تلاش شد ، برای تامین گوشت گاهی به دولت خرده گرفته می‌شود، خروج دام یک اتفاق جدی بود در داخل کشور که تحت عنوان قاچاق یا صادرات اتفاق افتاد، شاید به آن سیاهی نبود که بحث قاچاق مطرح شد اما اتفاقی بود که به وجود آمد.

فرخی بیان کرد: شرایطی که به وجود آمده با کلی‌گویی برطرف نمی‌شود، باید جزئی‌نگر باشیم، سیاست ما همدلی و همکاری بین تمام دستگاه‌های اجرایی است و سعی کردیم اختلافات را به حداقل برسانیم و بتوانیم تعامل سازنده‌ای با دستگاه‌ها داشته باشیم که فکر می‌کنم در این راستا موفق بوده‌ایم.

پایش محیط اقتصادی داخل بخش‌ها توسط بخشداران ضروری است

وی ادامه داد: مسائل را به صورت موردی پیگیری می‌کنیم، از بخشداران درخواست داریم که مسائل را به صورت موردی دنبال کنند، همچنین از بخشداران و فرمانداران تقاضا داریم که محیط اقتصادی داخل بخش را پایش کنند و اگر مسئله‌ای درحال اتفاق افتادن است زودتر هشدارهای آن داده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: ما به عنوان کارمندان و بدنه دولت موظف به حمایت از سیاست‌های دولت و حرکت درراستای این سیاست‌ها هستیم، برخی اوقات حواسمان باشد که خیلی هم به اپوزیسیون دولت مبدل نشویم، سطح توقعات باید خیلی بالا نرود.

فرخی اضافه کرد: قبول کنیم که شرایط فعلی کشور سخت است و این شرایط سخت را به مردم منتقل کنیم، مردم باید با واقعیت کنار بیایند، بدانند که در شرایط کنونی تامین گوشت منجمد برای دولت و تامین همین میوه‌ای که به منظور ایام نوروز توزیع می‌شود کار سختی است، بنابراین سعی کنیم این موارد را شفاف‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مدیران به سمت گفتن عملکردها می‌روند خوب است، نوع گفتن عملکردها بسیار خوب است، باید درراستای منافع ملی قدم برداریم.

قبول کنیم که الگوی اشتغال در روستاها باید تغییر پیدا کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: قبول کنیم که الگوی اشتغال در روستاها باید تغییر پیدا کند، تاکنون مبنای اشتغال در روستاها را کشاورزی می‌دیدم، علاوه بر اینکه استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت خود باید داشته باشیم باید تغییر الگوی اشتغال را هم بپذیریم، اشتغال صرفا بر مبنای کشاورزی با توجه به محدود بودن منابع آب و خاک، یک مقدار سخت است.

فرخی تصریح کرد: دوست داشتیم که از اعتباراتی که دولت برای اشتغال خانوار روستایی قرار داد بیشتر استفاده شود اما همچنان این اتفاق نیفتاد، به سمت اشتغال‌های به غیر از پایه کشاورزی بروید.

ضرورت استفاده از ظرفیت اعتبارات تبصره 18

وی بیان کرد: کار ارزشمند دیگری که دولت امسال انجام داد و در سال‌های گذشته بی‌نظیر بود، همین تمدید تسهیلات اعتبارات اشتغال پایدار روستایی بود، با اذن مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار از صندوق ذخیره گرفته و با مشارکت بانک‌ها با سود 6 درصد برای ایجاد اشتغال توزیع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: الگوی کار الگوی خوبی بود که علی‌رغم تمام مشکلات منجر به اشتغال پایدار می‌شود، سال آینده ظرفیتی که داریم تبصره 18 بوده که تفاهمنامه‌های آن با وزارتخانه‌ها منعقد شده است.

فرخی عنوان کرد: اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری از دیگر مواردی است که باید از آن استفاده شود و بحث‌های اقتصادی و اشتغالی روستاها را بهتر جلو ببریم.

وی اضافه کرد: در رابطه با وضعیت حوزه منابع داخلی استانداری، امسال شرمنده بخشداران شدیم، اما شرایط استان نسبت به استانداری‌های دیگر شرایط بهتری است، تمام ماشین‌های مدیران استانداری به جز معاونان را بنابر دستور استاندار جمع کردیم و از آنها در فرمانداری‌ها استفاده می‌شود، حتما سعی می‌کنیم وضعیت خودرویی بخشداری‌ها را در سه ماه نخست سال آینده تغییر دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: مشکلاتی که در حوزه نیروی انسانی دارند را هم قبول داریم، می‌شود از ظرفیت‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

امتداد - یک کارشناس اقتصادی گفت: صرف اعلام نرخ سیاستی از سوی بانک مرکزی برای تخصیص به کالا‌های اساسی می‌تواند انتظارات را کنترل کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  به نقل از ایبنا ، حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی با اشاره به عواملی که منجر به موفقیت بانک مرکزی می‌شود، اظهار کرد: یکی از شروط کافی برای موفقیت بانک مرکزی، هماهنگ بین سیاست‌ها است که این موضوع در بند ۷ سیاست‌های کلی اشتغال مصوب سال ۱۳۹۰ نیز با تحت عنوان هماهنگی و پایداری سیاست‌های پولی، مالی، ارزی و تجاری بیان شده است.

وی افزود: من فکر میکنم اگر امسال بانک مرکزی در درون خودش و همین طور حکمرانی اقتصادی به صورت متحد و یکپارچه عمل کنند و ارکان اجرایی تصمیماتی اتخاذ نکنند که سیاست‌ها خنثی شود، در آن صورت قطعا موفقیت نسبی سال ۱۴۰۲، طعم شیرینش در سال ۱۴۰۳ بیشتر حس خواهد شد.

حسن‌خانی در رابطه با تاثیر سیاست‌های تثبیتی بانک مرکزی بر انتظارات تورمی بیان کرد: اقتصاد ایران اقتصادی است که در سال حداقل ۷۰ میلیارد دلار واردات دارد. از این مقدار دست کم بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلارش یا نهاده تولید است یا کالا‌های اساسی است که در رزق و معیشت مردم تاثیر مستقیم دارند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در این میان صرف اعلام نرخ سیاستی از سوی بانک مرکزی برای تخصیص به کالا‌های اساسی می‌تواند انتظارات را کنترل کند. ضمن اینکه امروز ذخایر بانک مرکزی و اقتدارش در حدی است که به راحتی می‌تواند سیاست تخصیص ارز ترجیحی را با قدرت و دقت بالا انجام دهد.

وی به ثبات نسبی نرخ ارز در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: به نظر بنده سال ۱۴۰۲ باثبات‌ترین سال برای نرخ غیررسمی ارز طی شش سال گذشته بوده است. البته نتیجه‌ای که رقم خورده طبیعتا به طور کامل رضایت بخش نیست، اما می‌تواند موفقیت نسبی تلقی شود.

حسن‌خانی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ درگیری‌های بزرگی در منطقه اتفاق افتاد و ما حوادث تروریستی عجیبی را پشت سر گذاشتیم. این موارد می‌توانست بسترساز شوک‌های بزرگ ارزی شود که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد بنابراین از این منظر موفقیت نسبی بانک مرکزی محرز است، ولی این موفقیت می‌تواند در سال آینده با شرط هماهنگی در سیاست‌ها، ثمر‌بخش‌تر و آشکار‌تر شود.

این کارشناس اقتصادی در پایان به موضوع تصویب قانون جدید بانک مرکزی پرداخت و گفت: اجرای این قانون که در سال ۱۴۰۳ شروع می‌شود، ابزار‌ها و اختیاراتی را در دست بانک مرکزی قرار می‌دهد که می‌تواند به اجرای سیاست‌های اصلاحی کمک کند و من فکر میکنم در دولت سیزدهم پاسخ خوبی را از اصلاح نظام بانکی خواهیم شنید و آن مطالبه‌ای که حضرت آقا در رابطه با اصلاح نظام بانکی داشتند، محقق شود. آثار این پاسخ را هم انشاالله در کنترل تورم خواهیم دید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • هیات اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد