Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@23:22:58 GMT

قاسمی: امید نداشته باشید که اینستکس معجزه کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۰۳۴۰

سخنگوی وزارت امور خارجه در آخرین روزهای تصدی این مسئولیت گفت: امید نداشته باشید که کانال مالی اینستکس معجزه کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهرام قاسمی که در آستانه عزیمت به فرانسه به عنوان سفیر جدید ایران٬ گفت‌: در شرایطی که عمده تعاملات تجاری دنیا با دلار انجام می‌شود مبادلات مالی دوجانبه با پول‌های ملی بین کشور‌ها چه کمکی به ایران می‌کند؟ درنهایت نباید منتظر راه افتادن اینستکس( instex) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: امیدنداشته باشید که این کانال مالی معجزه کند. خارج از بحث تحریم‌ها در دوسال گذشته کشور‌های مهمی مانند روسیه، چین، ترکیه و هندوستان به بررسی تعاملات در بخش‌های خارجی با پول ملی به جای استفاده از ارز‌های خارجی بودند. این ابزار خوبی است که می‌تواند در برخی از بخش‌ها به توان داخلی کشور‌ها کمک کند. اروپا هم در سیر تکاملی که پشت سرگذاشت واحد پولی یکسان خود را ایجاد کرد. در نتیجه استفاده از واحد پول‌های ملی گامی رو به جلو محسوب می‌شود. اگر بتوانیم منطقه‌ای با ثبات داشته باشیم در دراز مدت می‌توان به داشتن واحدپول مشترک فکر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دولت کانادا هنوز اراده لازم جهت گشایش در روابط با تهران را ندارد گفت: دولت کانادا برخلاف وعده‌های انتخاباتی که به ایرانیان مقیم این کشور داده بود بعد از پیروز در انتخابات نتوانست گام‌های درستی در قبال ایران بردارد. درنتیجه پس از چند دور مذاکره بین دوکشور این گفت وگو‌ها قطع شد.
در مقاطعی ما تماس‌های تلفنی دو وزیر (امور خارجه)را داشتیم، ولی مدتی است که مذاکرات رسمی بین دوکشور وجود ندارد و بنظر می‌رسد دولت کانادا تحت تاثیر القائات کشور‌هایی است و هنوز اراده لازم برای گشایش در روابط با تهران ندارد.

قاسمی همچنین درباره استرداد مجرمین مالی فراری به ایران  گفت: دولت کانادا از استرداد این مجرمین مالی به ایران خود داری کرده است.بحث چند پرونده مالی که براساس آن افرادی از طریق کسب نامشروع درآمد اقدام به خارج کردن سرمایه‌های مردم از کشور به مقصد کانادا کردند در خواست مردم و ایرانیان مقیم این کشور برای بازگردندان اختلاسگران به ایران را به دنبال داشت و شبهاتی را در رابطه با تبلیغات کانادا مبنی بر سختگیری در قبال ورود پول‌های کثیف یا نامشخص بودن منشا پول‌ها ایجاد و ادعا های آنها در این زمینه را زیر سوال برد.

قاسمی گفت: "تهران" و "اوتاوا" هیچ گونه روابط سیاسی و دیپلماتیک همچنین قرار داد استرداد مجرمین ندارند. در نتیجه از طریق پلیس بین الملل (اینترپل)درخواست بازگرداندن افرادی که در سیستم قضایی ایران محکوم شده و به کانادا گریخته بودند را دنبال کردیم. تاکنون دولت کانادا از استرداد این مجرمین خود داری کرده و این تفکر را در میان مردم ایران و هموطنان مقیم کانادا ایجاد کرده است که کانادا بهشتی برای اختلاس گران است ورود افراد تبهکار بویژه آن‌هایی که سرمایه‌های کشور را به صورت غیر قانونی خارج کردند، این کشور را در اذهان عمومی به محل امنی برای متهمان مالی تبدیل می‌کند.
قاسمی همچنین در باره مرزبانان‌ گروگان گرفته شده کشورمان در پاکستان گفت: مرز‌های ایران و پاکستان برای ما اهمیت زیادی دارد، ولی متاسفانه در مواردی شاهد ورود گروه‌های افراط گرا و عناصر تروریستی از این کشور به مرز‌های ایران بودیم که یا دست به اقدامات تروریستی زدند یا در مواردی نیرو‌های مرزبانی ما را به گروگان گرفته اند.  علاوه بر این ارتباط تهران و اسلام آباد به صورت دائم در سطوح دیپلماتیک چه از طریق تماس تلفنی یا دیدار‌های حضوری همچنین مذاکرات نیرو‌های نظامی و انتظامی با محوریت حفظ امنیت مرز‌ها برقرار بوده و همواره به صورت قاطع از پاکستان درخواست کردیم که تلاش جدی برای امنیت مرزها داشته باشد.

قاسمی افزود: رایزنی برای حفظ مرز‌ها و آزادی مرزبانان کشورمان در دستور کار روزانه بخش‌های مختلف کشورمان در بخش‌های سیاسی و نظامی قرار دارد و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری‌های خود را ادامه خواهیم داد.

قاسمی افزود: امیدواریم با درایت دولت پاکستان هرچه زودتر و بخصوص با فرارسیدن سال جدید شاهد رسیدن اخبار خوبی برای مردم ایران و بویژه خانواده‌های مرزبانان ربوده شده باشیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اینستکس قاسمی وزارت امورخارجه کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید اول ایران در لیگ ملت‌ها اینجاست، کنار پائز!

به گزارش "ورزش سه"، امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور بیست و هفت ساله تیم ملی والیبال ایران که فصل قبل در تیم ورونای ایتالیا حضور داشت و تنها بازیکن حال حاضر اردوی تیم ملی از سری‌آ ایتالیا در فصل گذشته است، حالا به امید اول تیم ملی و سرمربی‌اش تبدیل شده است.

با کنار رفتن امیر غفور، بردیا سعادت و صابر کاظمی سه قطر پاسور دعوت شده به اردوی تیم ملی به دلایل مختلف، امین اسماعیل‌نژاد باید بار فشار این غیبت‌ها را به تنهایی به دوش بکشد. پائز که روی درخشش او در لیگ ملت‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است، از حالا تمرینات امین را به خوبی زیر نظر گرفته است و مراقب این ستاره خود است. پائز که به بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی علاقه زیادی دارد قطعا در صف این علاقه‌مندی‌ها امین اسماعیل‌نژاد در رتبه اول قرار دارد.

اگر امین اسماعیل‌نژاد بتواند همانند فصل 2022 در تیم ملی بدرخشد و همان آبشارها و سرویس‌های بی‌نظیرش را تکرار کند، نه تنها تیم ملی به دور نهایی صعود خواهد کرد بلکه جواز حضور در المپیک پاریس را نیز کسب خواهد کرد.

هواداران والیبال ایران انتظار دارند حالا که امین اسماعیل‌نژاد در بهترین لیگ دنیا بازی کرده، عملکردی متفاوت نسبت به دیگر بازیکنان را از خود به نمایش بگذارد و این می‌تواند فشار روی این بازیکن را چند برابر کند.

دیگر خبرها

  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • چهره جدید رامسین کبریتی در کانادا
  • منتظر فیلم برنده بهترین جلوه‌های ویژه اسکار باشید
  • خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بگومگوی ثریا قاسمی با صادق قطب‌زاده
  • آغاز مسابقات لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد
  • سوت آغاز لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد به صدا در آمد
  • امید اول ایران در لیگ ملت‌ها اینجاست، کنار پائز!
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن