Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:48:40 GMT

هفت رام قطار شهری قم خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۰۶۵۸

هفت رام قطار شهری قم خریداری شد

معاون شهردار قم گفت: تاکنون ۷ رام قطار نصیب قم شده و تلاش می‌شود که تا ۹ رام قطار نیز افزایش پیدا کند، واگن‌های خریداری‌شده تا ۵ سال آینده نیاز متروی قم را برطرف می‌کند. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

علی‌رضا قاری قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت شهرداری قم در سال 98 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افتتاح 8 سالن ورزشی در سال 98 افزود: از 8 سالن ورزشی در حال احداث 2 سالن ورزشی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال 98 افتتاح می‌شود، 6 سالن ورزشی دیگر کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، برخی از پیمانکاران این پروژه‌های ورزشی به دلیل کندی فعالیت خلع شده‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تأکید کرد:شهرداری قم تلاش می‌کند زیرساخت‌های اصلی شهر قم را تا سال 1400 به‌صورت کامل تکمیل کند.برخورد راه‌آهن با پروژه‌های شهری و  برخی دیگر از مشکلات خط ریل در حریم شهر ازجمله موانع پیشبرد پروژه‌های شهرداری در مناطق مختلف شهر قم است.

وی با اشاره به مسئله مترو قم عنوان کرد: وجود برخی مسائل داخلی و تحریم‌های خارجی در تأمین تجهیزات لازم سبب شد که تکمیل فاز نخست متروی قم محقق نشود، در حال حاضر تعهد پیشرفت ساختمانی فاز نخست متروی قم در حدود 60 درصد بوده و سال آینده تعهدات شهرداری در سال 97 قطعاً کامل می‌شود، بعد از تکمیل ساختمان متروی قم باید به سراغ تجهیزات آن برویم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: برای تجهیزات متروی قم 11 بسته ویژه موردنیاز است که تقریباً تمام این تجهیزات خارجی بوده و چاره‌ای جز واردات آن نیست، در حال حاضر فقط واگن‌های متروی قم خریداری‌شده و از زمان انعقاد قرارداد تا وارد شدن آن‌ها به قم حداقل 18 ماه به طول می‌کشد.

سالن ورزشی شهید مدافع حرم در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید145 سالن ورزشی سپاه مازندران در اختیار مردم قرار گرفتسپاه 40 سالن ورزشی در سراسر خوزستان افتتاح کرد

قاری قرآن گفت: طبق یک قرارداد ملی ایران قرارداد خرید 315 واگن را با کشور چین بسته بود که بخشی از این واگن‌ها وارد کشور شده و در شهرهای مشهد، تهران و شیراز مورداستفاده قرارگرفته است، با تلاش‌های صورت گرفته این شرکت چینی بخشی از واگن‌های مازاد خود را به متروی قم اختصاص خواهد داد.

وی ابراز کرد: با اتفاق بی‌نظیری که در زمینه این شرکت چینی اتفاق افتاده تاکنون 7 رام قطار از این قرارداد نصیب قم شده و تلاش می‌شود که تا 9 رام قطار نیز افزایش پیدا کند، واگن‌های خریداری‌شده تا 5 سال آینده نیاز متروی قم را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/ ت

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن سوخته‌سرایی اظهار کرد: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران- گرگان را وادار به توقف کرد.

وی ادامه داد: مسافران این قطار با مینی بوس از بندرگز در حال جابه جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

سوخته‌سرایی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی بوس از بندرگز در حال جابجایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

کد خبر 6087344

دیگر خبرها

  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟