Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان این آئین معنوی به بانوان اختصاص دارد،  اظهار داشت: در شهرستان زاهدان ۴۹۵ نفر معتکف شدند که از این تعداد ۱۷۵ نفر آقا در دو مسجد جامع و حسین ابن علی (ع) و تعداد ۳۲۰ نفر خواهر در دو مسجد آلزهرا (س) آزادگان و مسجد حضرت زینب (س) معتکف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستانبرپایی محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌های معرفت و نشست‌های بصیرتی، کرسی تلاوت قرآن، سخنرانی فرهیختگان، مراسم ادعیه خوانی، برگزاری نماز جماعت و برگزاری اعمال ام داوود در روز سوم اعتکاف را از جمله برنامه‌های محوری ویژه معتکفان درمساجد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده معتکفان استان مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به‌عنوان هزینه همیاری به مسجد مورد نظر هنگام نام نویسی پرداخت کردند، بیان کرد: با کمک خیرین می‌توان به افرادی که مشتاق به شرکت در این امر معنوی هستند کمک کرد تا بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی فضائل اخلاقی در جامعه باشیم به طوری که امسال در زاهدان شاهد این قضیه بودیم که در مسجد حسین ابن علی (ع) کاملاً رایگان ثبت نام صورت می‌گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سن بالای ۱۲ سال، مسافر نبودن وداشتن قدرت لازم برای سکونت به مدت سه روز در مسجد از مهمترین شرایط معتکف شدن بود.

بزمانی اعتکاف را پرورش جسم و جان و آمیزه‌ای از چند عبادت با فضیلت برشمرد و افزود: روزه به‌عنوان ارزشمندترین عبادت، اقامت به مدت سه روز در مسجد و خواندن نماز از مهم‌ترین شروط معتکفان به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: آئین معنوی اعتکاف به مدت سه روز در روز‌های ۲۹ اسفند ماه و اول و دوم فروردین ماه ۱۳۹۸ مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

دو هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۹ مسجد سیستان و بلوچستان معتکف می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان