Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام مؤمنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای حوادث چهارشنبه آخر سال حدود ۳۲۰ نفر از پرسنل آتش نشانی شهر رشت در آماده باش کامل هستند، افزود: این تعداد در ۱۴ ایستگاه آتش نشانی مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰ نقطه در شهر رشت از هماهنگی لازم با نیروی انتظامی برای استقرار خودروهای آتش نشانی در این نقاط در صورت نیاز خبر داد و گفت: استقرار این خودروها تنها برای خدمات رسانی سریع‌تر در زمان بروز حوادث احتمالی با توجه به ترافیک پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۷۰ خودروی آتش نشانی اعم از سبک، سنگین و نیمه سنگین و سه دستگاه موتور سیلکت نیز در آماده باش کامل هستند، بیان کرد: با توجه به هماهنگی با سازمان سیما منظر و پسماند شهرداری، ۴ دستگاه خودروی آب رسان با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ هزار لیتر آب در اختیار سازمان آتش‌نشانی رشت قرار گرفته است که در چند ایستگاه مستقر بوده تا در صورت بروز حوادث احتمالی و حریق بزرگ از ماشین‌های آتش‌نشانی پشتیبانی لازم را در زمینه تأمین آب به عمل آورند.

معاون سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری رشت همچنین به حوادث ناشی از مواد محترقه در شهر رشت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی روزهای گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با توجه به تورم اقتصادی و همچنین اقدامات مناسب نیروی انتظامی در جلوگیری از ورود مواد محترقه به استان گزارشی در زمینه حوادث ناشی مواد محترقه نشده است.

وی با بیان اینکه مراسم چهارشنبه آخر سال یک سنت قدیمی است که امیدواریم شاهد حوادث تلخی در این زمینه نباشیم، تصریح کرد: با مقایسه سال‌های ۹۵ و ۹۶ تعداد تماس‌های تلفنی در سال گذشته به سامانه ۱۲۵ با حدود ۵۵۰ تماس در مقابل ۱۱۵۰ تماس سال ۹۵ کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

مؤمنی با اشاره به اینکه در سال گذشته متأسفانه تعداد حوادث و حریق‌ها در رشت حدود ۳۳ درصد افزایش یافته بود، افزود: علت این افزایش استفاده از مواد محترقه نبوده بلکه سال گذشته شهروندان با روشن کردن بالن آرزوها با توجه به اینکه مکان فرود آنها مشخص نبوده شاهد آتش سوزی در منازل مسکونی یا درختان بوده‌ایم.

وی به حوادث جانی سال گذشته در شهر رشت نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ تنها یک مورد مصدومیت داشته‌ایم که مربوط به یک مأمور نیروی انتظامی بوده که در حین بازرسی از یک منزل مسکونی در هنگام باز کردن در کمد مواد محترقه دست ساز موجود در این کمد منفجر و این مأمور از ناحیه چشم دچار آسیب شد.

معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد مصدومیت‌ها به ۱۸ مورد رسیده بود و یک مورد نیز فوتی داشتیم.

کد خبر 4572031

منبع: مهر

کلیدواژه: حوادث چهارشنبه سوری استان گیلان حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو‌ها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردارحسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که انشالله با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً می‌بایستی اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را انشالله یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳